• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rangschikking automatisch bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basblok

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Geacht forum,

Wanneer meerdere teams van eenzelfde vereniging in dezelfde klasse spelen moet die teams in de 1e speelronde tegen elkaar.

In dit voorbeeld staan in kolom D het Ver.ID
In dit voorbeeld staan in kolom E het Team.ID
In dit voorbeeld staan in kolom F het Team
Om te bepalen wie welke positie krijgt B2 :B15 zie speelschema van Ronde 1.

Is dat te automatiseren?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap er geen snars van.
Kan je het eens meer verduidelijken in je voorbeeldje (met uitkomsten) zoals je het voor ogen hebt?

Beste Peter,
Ik kan mij voorstellen dat je er niets van begrijpt, omdat je waarschijnlijk niet zelf in competitieverband van een vereniging speelt. In een klasse die bijvoorbeeld bestaat uit 13 teams - zoals in dit voorbeeld - kan het voorkomen dat meerdere teams van dezelfde vereniging zitten. In dit geval komt dat dus 4 keer voor. Dat zijn in dit voorbeeld de gekleurde teams. Reglementair is bepaalt dat in dat geval in de 1e ronde de teams van dezelfde vereniging tegen elkaar spelen. In de kolom B2:B15 zouden die teams dus automatisch als eersten geplaats moeten worden op de posities zoals bepaalt in H5:I8. Heb ik het zo duidelijk genoeg voor je gemaakt? Zo niet, laat je dat maar weten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan mij voorstellen dat je er niets van begrijpt, omdat je waarschijnlijk niet zelf in competitieverband van een vereniging speelt.
Dat klopt. Veel van de helpers zullen niet in een of ander competitieverband spelen.
Het gaat zich in deze om de logica. Het was mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb nu eens de teams bij elkaar gezet zoals jij, denk ik het voor ogen hebt.
Dit bestandje is gewoon voor verdere verduidelijking dus geen oplossing.
Dus werp er eens een blik op en geef aan wat je opvalt e.o. wat anders dient te zijn.

Bijlagen

Beste Peter,
Je bent een eind in de goede richting; maar het gaat dus om de cellen B3:B15. ONA 1 speelt in dit geval tegen ONA 2 wat gelijk staat aan H5:I5. Dus komt K5 op positie B3 en L 5 op positie B15 Snap je het nog?

Nu snap ik er helemaal niets meer van K5 L5?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan