• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rangschikking bij gelijk aantal punten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambooke

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
In mijn excelsheet wil ik een rangschikking maken van onze kaartersclub.
Hierbij moet diegene met het meest aantal punten uiteraard als eerste staan, deze met het 2de meeste punten tweede, enz.
Bij gelijk aantal punten is het diegene die het meeste aantal punten heeft tijdens de kaartingen(3 kolommen met als titel "punten").
Groene cellen betekenen dat er een punt werd gewonnen; rode cellen betekenen geen punt verdiend, blauwe cellen gaat over een joker die 1x kan ingezet worden bij een al dan niet gerechtvaardigde afwezigheid. De kolom waarin de letter A staat betekent dat deze speler Aanwezig was in de maand van de kaarting.
In de laatste kolom heb ik de punten gesorteerd van hoog naar laag met daarnaast de namen van de spelers. Evenwel komt bij een gelijk aantal punten van meerdere spelers, er maar één naam in de rangschikking.
Hoe kan dit opgelost worden aub?

Bijlagen

Bij gelijk aantal punten is het diegene die het meeste aantal punten heeft tijdens de kaartingen(3 kolommen met als titel "punten").

Kun je dit eens nader omschrijven
Ik zie nl 10 kolommen met punten, welke moet je precies hebben?

Het zijn de eindtotalen in kolom BK4-39 die de rangschikking bepalen

Waar hangt de rangschikking vanaf als deze gelijk zijn?
Er zijn nl 6 personen met 17 punten Wie staat van deze 6 boven de anderen en waarom?

De rangschikking is afhankelijk van in eerste instantie het aantal behaalde punten en in tweede instantie van het aantal gewonnen partijen (groen gekeurde cellen)

Het aantal punten is volgens mij gelijk aan aan het aantal groene cellen.

Niet altijd, soms komt daar ook nog een blauwe cel bij. Eventueel mag ook bij gelijke stand de alfabetische volgorde in acht genomen worden

Hier een voorbeeldje met een sortering op alfabetische volgorde.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan