• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rangvolgorde op basis van gegevens in meerdere kolommen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carembole

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Ik heb een excel bestand gemaakt voor onze onderlinge competitie.
Vanuit andere tabbladen (niet bijgevoegd) worden gespeelde wedstrijden, gemaakte caramboles, punten en series bij elkaar opgeteld. (middels vert.zoeken formules)
Op basis van gemaakte caramboles t.o.v. te maken caramboles (tmc) heb ik de formule (percentage) Car/TMC gemaakt.
Dit werkt deels omdat als de ranglijst wijzigt de percentages niet met de persoon mee wijzigen.
Ook wordt na 13 wedstrijden (1e helft) het aantal te maken caramboles herzien.

Mijn vraag is drieledig.
1. Hoe pas ik het verschil tussen de 1e en 2e helft van de te maken caramboles (kolommen B&C) toe in de formule waarbij deze aan de speler gekoppeld blijft?
2. Hoe krijg ik het juiste percentage op basis van gespeeld wedstrijden, tmc met verwerken van de 1e en 2e helft? (zie nu formule die ik maar even heb toegepast)
3. Hoe sorteer ik op de juiste wijze waarbij de volgorde van sorteren moet zijn: 1. Punten aantal, 2. Percentage (indien gelijk punten aantal)

Bijlagen

Hoe wil je nu dat er iemand zijn tijd aan besteed met slechts de helft van de te gebruiken gegevens?

Hallo emields,

Alle gegevens staan in het voorbeeld , ik kan je ook het complete bestand sturen met alle formules maar dat mag hier niet omdat er namen instaan.
De formules in de overige gegevens genereren de uitslagen zoals in het voorbeeld bestand, daar is niks mis mee.
Liever aangeven wat je nodig hebt dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan