• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranking 2011/2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mappendief

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Hallo,

Wederom even een vraagje over een ranking.

Ik heb geprobeert voor een site een toto te houden. Van het afgelopen seizoen had ik nog een programmacode, maar ik moest die veranderen omdat er een kolom extra gerankeert moet worden. Als ik het ging wijzigen kreeg ik de probleemopsporing.

Kan iemand me helpen om kolom A dmv VBA bij de ranking in te krijgen? Zie de bijlage!

Groet,

Jeroen

P.S. gerankeert moet dus worden A4:I100 en de ranking moet kloppen op het aantal punten.

Bijlagen

Of ik begrijp de vraag niet of er is niet echt een probleem, ik weet het niet maar de macro schijnt toch echt wel te doen wat hij moet doen.

Voorbeeld

Nu doet ie het inderdaad, alleen de als ik bij 1 van de spelers het aantal punten verander krijg je 2x de ranking: "1"

In de bijlage onderaan dit bericht kun je dat ook wel zien.

Bijlagen

Dat komt doordat achter TOPIC in kolom B een vaste 1 staat en geen formule.
Vervang die 1 door de formule en alles werkt weer zoals het moet.

Afronding / Bedankt!

In het afgelopen seizoen toen ik alleen cellen B4:I63 rankeerde was dit niet, maar kon ik gewoon rankeren doormiddel va de vaste 1..

maar ik heb het aangepast en desondanks die vaste 1 makkelijker zou zijn gaat het zo dus toch nog lukken! bedankt voor je hulp Cobbe!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan