Ranking aangeven in Overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinge

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2016
Goedendag allemaal

Ik zit weer met een probleem.
Ik ben nu hier al zo dikwijls goed geholpen dat ik weer een poging doe.
Ik ben nog steeds bezig met mijn scoreprogramma voor handboogschieten.

Als je op het tabblad Ranking wedstrijd klik wordt er gevraagd of deze geupdate moet worden.
Als je dan op ja klikt dan wordt het tabblad gevuld van uit het tabblad uitslag zoals het de bedoeling is.
Alleen heb ik geprobeerd om per categorie de ranking aan te geven, steeds te beginnen met 1 bij de hoogste score.
Dit had ik met een formule gedaan in VBA omdat andere ook met het programma moeten werken en op deze manier kunnen ze de formules niet verwijderen.
Ik heb het nu handmatig gedaan, maar zodra ik de pagina ververs dan kloppen mijn formules niet meer.
Op de regel waar in rode letters de categorie staat die word formule weggehaald om de een of andere reden.
In plaats van naar de bovenliggende cel te kijken zoals de bedoeling is wordt er dan naar 2 cellen naar boven gekeken en word er door geteld en niet steeds met 1 begonnen.
Ik heb deze code zelf niet gemaakt, maar gekopieerd uit een ander programma.
De code die gebruikt is is:

Sheets("Wedstrijd ranking").Select
ActiveSheet.Range("B7:K150").Font.Color = vbBlack
Range("B7:K150").ClearContents

Application.ScreenUpdating = False

b = 10
For a = 7 To 146

If Sheets("Uitslag").Range("A" & a).Value <> 0 Then

Sheets("Wedstrijd ranking").Range("A" & b).FormulaR1C1 = "=IF(RC[1]="""","""",IF(R[-1]C="""",0+1,R[-1]C+1))"
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("B" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("A" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("C" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("C" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("D" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("D" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("E" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("E" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("F" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("F" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("G" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("G" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("H" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("H" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("I" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("I" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("J" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("J" & a).Value
Sheets("Wedstrijd ranking").Range("K" & b).Value = Sheets("Uitslag").Range("L" & a).Value

b = b + 1
End If
Ik heb er voor de duidelijkheid een voorbeeld van het programmaatje bijgedaan.
Ik hoop dat er iemand mij wil en kan helpen.

Bekijk bijlage Test Scoresheet 3.xlsm

Als je eerst formules gaat invoegen en vervolgens rijen dan worden de bovenliggende formules meegenomen en krijg je dus een doornummering. De code in module 'Wedstrijdranking' heb ik aangepast zodat je nagenoeg geen lusjes nodig hebt.

Bijlagen

Goedenavond

Dank je wel VenA voor de geboden oplossing.
De code ziet er wel heel anders uit dan ik had gebruikt.
Ik moet wel toegeven dat ik het mezelf probeer te leren en vanuit een ander programma het een en ander kopieer.
Zoals je het uitlegt klinkt het logisch dat je eerst iets maakt om het daarna te verwijderen.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik heb nog wel een vraagje.
Nu worden er lijntjes weer gegeven om de gevulde cellen.
alleen kolom A word niet mee genomen met de lijntjes evenals de lijntjes tussen rij 7 en 8.
Ik ben aan het zoeken geweest of ik dit kon aanpassen alleen ik snap nu niet meer veel meer van de code.
Is het a.u.b. mogelijk om kolom A en de rijen van lijntjes te voorzien.

Voor mijn doen heb ik al te veel met de opmaak gedaan. Kleurtjes, lijntjes, en andere verstorende elementen is aan mij niet zo besteed. Er is ook voldoende te vinden over hoe je 'borders' eenvoudig kan aanpassen en dit is voor mij net zoveel zoeken als voor jou. Dus laat ik dat graag aan jou over. :d

Goedenavond VenA

Sorry dat ik u er mee lastig heb gevallen, maar ik dacht dat het in de door u geschreven code stond.
Ik was al zeer vereerd dat u dit zo voor mij gedaan hebt.

Maar ik ga op zoek naar het maken van borders.

Nogmaals bedankt voor uw moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan