• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranking chart maken voor MTB club

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrej54

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Ik zit me reeds enkele weken suf te denken over een manier om een automatische ranking te maken voor onze MTB club.
Ik wil enkel de resultaten ingeven van de veschillende proeven (12x) en dan een ranking opmaken van de verschillende klassen (a-b) + (c-d)
Er rijden 2 klassen tegelijkertijd. Deze uitslagen kan ik wel verwerken in mijn klassementsblad maar ze krijgen niet de juiste punten toegekend omdat de 2 klassen door elkaar rijden en in dezelfde tabel komen te staan. (bijv; rijder nr 108 eindigt als eerste in zijn klasse maar krijgt 11 punten ipv 1 , zo krijgt aan de andere kant rijder nr 15 20 punten ipv 14 die hij eigenlijk zou moeten krijgen.

punten verdeling zou moeten worden

1.2.3.4.5.6.7.8.9.10 ...... voor aantal deelnemers in zijn klasse
niet aangekomen deelnemers krijgen (aantal deelnemers +5 p)
niet gestarte deelnemers krijgen (aantal deelnemers +10p)

Onze vereniging telt niet veel excel fanaten zodat ik het alleen moet proberen op te lossen ??? Iemand die me erbij kan helpen ?? Het seizoen is al gestart en ik kom er echt niet uit.
Ik heb een rar excel file op de website server gezet om even in te kijken wat de beste oplossing zou zijn .

ATB Kempen_Ranking Chart

Dit ga je toch moeten verduidelijken wil je hulp krijgen. Ik begrijp totaal niet wat je wenst. Kan je het probleem duidelijk uitleggen en verwijzen naar bereiken in je bestand?

Ik begrijop dat het een beetje moeilijk is om te begrijpen maar ik probeer in het kort mijn probleem te schetsen.Hiervoor download je best het excel bestand van de ATB site.

In tabblad "A KLASSEMENT" moeten de uitslagen worden weergegven van de verschillende westrijden volgens data.
voor elke wedstrijd worden oplopend punten gegeven, 1,2,3,4,5, enz ...
niet aankomen is 5 punt extra, niet gestart 10 unt extra.
Deze uitslagen komen uit de tabbladen "04-06 A-B" ... "11-06 A-B (2)" enz...

De 10 punt extra heb ik al kunnen oplossen met een extra kolom bij te voegen en enkele als voorwaarden in kolom D "A KLASSEMENT" , de 5 punten extra bij niet aankomst nog niet, howel ik en "DNF" opmerking invoeg in de resultaatsmap. De formule om dat te vertalen naar de ranking is me nog niet duidelijk.
Omdat de rijders echter met twee klassen (a+b) in dezelfde wedstrijd starten en door elkaar finishen worden de punten niet correct weergegeven. Als bijv een B rijden 10 aankomt krijgt hij 10 punten ipv 1. Als een A rijder zich laat passeren krijgt hij ook meer punten dan zijn klassering in zijn reeks.

Het is niet mijn idee maar het bestuur willen het zo hebben en ik krijg het niet opgelost

Kan je ook eens posten hoe de correcte ranking er uit moet zien, dwz handmatig de correcte getallen in de cellen weergeven?

Ik begrijp uw vraag niet echt maar volgens de gegevens van het tabblad "04-06 A-B (1)" zou de eerste ranking als volgt meten zijn:

1 Michel Broeckx 2 0 2
2 Marc Van Loon 9 0 9
3 Wim Van Riel 10 0 10
4 Bob Van Loon 0 24 24 (14 rijders +10 strafp)
5 Davy Smolders 0 24 24 (14 rijders +10 strafp)
6 Ludo van Steenberg 0 24 24 (14 rijders +10 strafp)
7 Tom Van Loon 7 0 7
8 Georges Gerrits 0 24 24 (14 rijders +10 strafp)
9 Sam Van Loon 11 0 11 ( ipv 12 op mijn excel)
10 Robby Meulders 5 0 5
11 Victor Bartels 0 24 24 (14 rijders +10 strafp)
12 Geert Van Hoof 6 0 6
13 geen nr
14 Kamil Porto-Carrero 8 0 8
15 Wim Dierckx 14 0 14 ( ipv 20 op mijn excel)
16 Sven Berghmans 1 0 1
17 Peter Schellekens 13 0 17 (ipv 17 op mijn excel)
18 Alex Moonen 3 0 3
19 Viktor Geenen 12 0 12 (ipv 16 op mijn excel)

Ik hoop dat ik correct ben, dit is de eerste uitslag van vorige week. Hierbij is nog geen rekening gehouden met DNF (did not finish die ook een xtra 5 punten aan hun broek krijgen.
Ook is hierbij nog geen uitslag van de B rijders in opgenomen, men wil die helemaal ontdubbelen van de A rijders.
Alle hulp is welkom,
@ndreJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan