• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranking op basis van voorwaarden/argumenten in meerdere kolommen

• Onderwerp starter Onderwerp starter novec
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo ik zoek voor het volgende een oplossing:

Ik houd gegevens bij van zeilwedstrijden.
Kolom A = de plaats waar de wedstrijd gezeild wordt. Er kunnen meerdere plaatsen voorkomen in deze kolom
Kolom B = het nummer van het gezeilde rak, dus van boei aar boei.
Kolom C = De Deelnemers

Ik wil 3 kolommen toevoegen
1. Ranking op basis van de Totaal tijd (Kolom D)
Maar dan wel Per plaats (kolom A) als argument. Ergo Noordzee en Ijsselmeer een eigen ranking.
2. Ranking op basis gezeilde afstand (Kolom E) maar nu met voorwaarden uit kolom A en B dus elke rak zijn ranking.
3. Idem per rak maar nu obv gemiddelde snelheid (Kolom H)

Ik heb het met som product geprobeerd maar kom er niet uit.

Dank alvast.

Bijlagen

Beste Novec,

voor wat ik begrijp wil jij optellen (som) maar dan met voorwaarden.
Dit kan met =som.als(), voor één argument, of =sommen.als(), voor meerdere argumenten.
Bekijk bijlage ranking.xlsx
ik heb er in jou bestandje ééntje gedaan die totaal tijden per gebeid, per deelnemer uitrekent.
is dit wat je bedoeld? en kun je zo verder?

Dank voor je snelle reactie. Helaas is dit niet wat ik bedoel. Ik wil niet optellen maar een ranking dus 1 t/m 14 op basis van tijden en afstanden. De functie Rank.gelijk werkt maar daar kan ik geen andere voorwaarden aan koppelen. Als ik het met = (als(En .....als die beide waar zijn dan de ranking op maken .... doe, dan krijg ik ook niet de correcte waardes.

Ik heb een poging gedaan met draaitabelen.
D.m.v. de kies filters kun je de ranking opvragen die je wilt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan