Rankschikking maken en leden toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantanirulez

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Hallo,
in bijlage het programma die ik maak om scores bij te houden van verschillende onderdelen van Boogschieten.
Met heeft dus verschillende categorieën in deze sport, wij gebruiken Compound klasse A, klasse B; longbow en Recurve zoals je kan zien.

De laatste kolom bevat het resultaat van de schutters, Rank, hoe kan ik deze doen rangschikken volgens de Rank, Dus 1 bovenaan enz ....

Dan nog een vraag, als ik een schutter wil toevoegen, dan moet ik een sheet toevoegen met de naam van schutter, ik doe, kopiëren en plakken, dan naam aanpassen.
Dan in de database sheet, moet ik rij toevoegen, en alle formules gaan aanpassen, is er een eenvoudiger manier om schutters toe te voegen, in hun bepaalde klasse, en die een sheet aanmaken + de database met formules aanpast? Of moet er daar een macro voor geschreven worden die dit doet, een macro per klasse?

Alvast vanharte bedankt

Bijlagen

Ik zou eens beginnen met alle samengevoegde cellen te verwijderen. De kolomnaam 'aantal schutters' is nogal verwarrend.

Ok ik heb het aangepast, het zou duidelijker moeten zijn qua aantal schutters

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Het quoten is niet nodig.
Je kan nu toch gewoon sorteren? De hele opzet kan veel eenvoudiger en macro's zijn dan zeker niet aan de orde. Waarom je een overzichtsblad 'Database' noemt ontgaat mij even net als de puinhoop van tabnamen en namen van de deelnemers. Alles kan je gestructureerd invullen in 1 tabel. Met een draaitabel kan je dan een overzicht maken. (Zie de tabjes Dbase en Overzicht)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt VenA, dat ziet er inderdaad minder ingewikkeld uit, zo leert men terug bij.
Hoe kan ik dat nu gebruiken, aanvullen, namen bijvoegen, volgende reeks punten aanbrengen?

Mvg en al bedankt hoor

Gewoon invoeren in de verschillende tabellen. Alleen de draaitabel zal je moeten vernieuwen om de laatste stand te zien.

VenA zou je mij eens kunnen uitleggen hoe dat juist werkt, hoe je zo'n draaitafel opmaakt, en dan hoe het werkt om dat in een overzicht tabel kan zien zoals jij dat maakte, is perfect, maar kom er niet uit hoe jij dat juist zo mooi en goed maakte?
Ik werk op mac, en deze file werkt niet op mijn Mac, dus zou ik er een zelf willen maken, maar snap niet hoe je dat doet om dat elke keer in te vullen in de Dbase en dat het dan mooi tevoorschijn komt op het overzicht sheet na refresh, alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Of een draaitabel werkt op een Mac weet ik niet. Gebruik even Google om een antwoord op jouw vraag te vinden.

Of een draaitabel werkt op een Mac weet ik niet. Gebruik even Google om een antwoord op jouw vraag te vinden.

Ok VenA, ik zal Office voor mac gebruiken.
Maar kun je mij aub eens uitleggen hoe je die draaitafel zo maakte, dus in die dbase heb jij dat voor elkaar gekregen, dat je de namen kunt selecteren, de punten invullen, en de categorie selcteren, en als je dat gedaan hebt, na refresh, komt alles zeer mooi in het overzicht, dat werkt perfect, bedankt, maar hoe krijg je dat voor mekaar? Dat je dat appart kan zetten in de Dbase, en dat het automatisch invuld? Ik krijg dat niet voor elkaar als ik dat zelf probeer, ik zou dat graag zelf maken dat het werkt op mac ook, alvast vanharte bedankt voor al uw hulp. Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan