Rapidshare ip adres komt niet overeen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Berichten
125
Ik hoop dat ik deze vraag hier goed geplaatst heb, anders hoor ik het wel.

Ik download al een aantal dagen diverse dingen via Rapidshare.
En nu krijg ik in 1 keer een error namelijk:

Your IP address 213.XX.XX.XXX is already downloading a file. Please wait until the download is completed.

Nu kan ik dus nie downloaden nie.

Maar wat raar is dat dat IP adres niet overeenkomt, met het Ip-adres dat CMD aangeeft!
Zit er nu iemand via mijn draadloze internet verbinding te downloaden?????

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen?!
 
Laatst bewerkt:
Welk adres geeft je CMD aan dan ?

Dat is hier niet relevant: Er is een draadloze router in gebruik of minstens een draadloos accesspoint met een provider-router ervoor.

Ik denk dat de 'conclusie' die skoerfy getrokken heeft de juiste lijkt te zijn: Er is iemand op je (bedrade en/of draadloze netwerk) die blijkbaar als iets aan het downloaden is via Rapidshare. Natuurlijk kan dat ook een huisgenoot zijn, maar als je zelf de enige gebruiker bent, dan lijkt het mogelijk dat iemand anders je draadloze netwerk gebruikt. Dat zou je in de draadloze router moeten kunnen nakijken, bijv. bij de DHCP leases (=ip-adressen die aan pc's/laptops/pda's zijn toegekend nadat die draadloos een verbinding gemaakt hebben).

En er is overigens misschien nog een mogelijkheid: Wellicht heb je een virus of andere malware, die additionele bestanden download van rapidshare. Kijk dus ook na of je pc wel virus-/trojanvrij is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat raar is dat dat IP adres niet overeenkomt, met het Ip-adres dat CMD aangeeft!

Als een ander via zijn router download dan zou die hetzelfde externe IP moeten krijgen, aangezien je maar 1 IP krijgt van je ISP. Dat het IP dus niet overeenkomt is vreemd, vandaar dat ik graag het verschil wil weten.
 
Als een ander via zijn router download dan zou die hetzelfde externe IP moeten krijgen, aangezien je maar 1 IP krijgt van je ISP. Dat het IP dus niet overeenkomt is vreemd, vandaar dat ik graag het verschil wil weten.

Heb je een (draadloze) router, dan krijgt je pc/laptop een ip-adres in van het soort 192.168.x.x of 10.x.x.x. Dat is dan het ip-adres dat je te zien krijgt in het CMD.EXE venster.

Omdat dat private ip-adressen zijn geven ze dus geen enkele extra informatie, behalve als de topic-starter de enige pc op het draadloze netwerk heeft, niet de router heeft uitgezet/gereset tussendoor én het verkregen ip-adres nu anders is dan hij 'normaal' van zijn router krijgt.
Overigens kunnen die uitgegeven ip-adressen ook gewoon (en nauwkeuriger ook) in de router zelf worden nagekeken.
Kleine notitie hierbij: Als een draadloze 'hacker' zichzelf een vast ip-adres toekent dan zul je normaal gesproken in de router deze hacker niet kunnen opsporen, tenzij alle draadloze sessies in een tabel nagekeken kunnen worden.

Tijs.
 
Inmiddels ben ik er achter dat mijn router een ander IP adres geeft (die geeft rapidshare ook aan) maar cmd op de pc zelf geeft een andere aan.
Ik heb inmiddels het wachtwoord voor de draadloze verbinding gewijzigd, maar het probleem blijft.

Ik heb een mailtje gestuurd naar rapidshare en als antwoord het volgende gekregen:
Our system checks your IP-address in order to count the downloads. If you are getting an error message that you are already downloading while no downloads where made, then your IP is being created by a proxy-server. Proxy servers are placed by ISP's or network administrators to save IP addresses. This can lead to multiple downloads from one IP

Maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik ga nu het systeem scannen met Hitman Pro, hopelijk wordt het hiermee opgelost?!
Of heeft er iemand nog een idee?
 
Misschien vind je inderdaad wat terug met Hitmanpro of andere scan-software.

M.b.t. die proxy-melding: Als jij zelf geen proxy hebt ingesteld in je browser én je provider hetzelfde is gebleven én je Rapidshare al een tijdje gewoon hebt kunnen gebruiken, dan lijkt het me niet dat dat verhaal van Rapidshare je een oplossing gaat geven.

Verder: Je vermeld het niet, maar ik neem aan dat je in een CMD-venster bij het opvragen van je ip-adres inderdaad zo'n 192.168.x.x of 10.x.x.x adres ziet?

Tijs.
 
In mijn CMD-venster is het ip-adres inderdaad zo'n 192.168.x.x reeks....
In mijn router een 213.XX.XX.XXX reeks...
Alle wachtwoorden veranderd dan moet het toch opgelost zijn ...
Hoe kan ik zien of ik een proxy server heb dan?
Als ik het bericht van Rapidshare nog eens lees, dan maakt chello gebruik van proxy servers en daardoor heb ik dit probleem... of zit ik er naast
 
Laatst bewerkt:
Vroeger gebruikte Chello wel proxy-servers ja. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.

Wat je kunt doen is het volgende (als je Internet Explorer gebruikt):
1. Met de huidige instellingen: Kijk op http://www.watismijnip.nl
2. Start -> Uitvoeren -> inetcfg.cpl -> tabblad Verbindingen -> knop LAN-instellingen -> Zet daar alles uit.
Kijk dan weer op http://www.watismijnip.nl

Alternatief (misschien beter) is om te kijken in de configuratie van je router of het WAN ip-adres van je router hetzelfde is als dat ip-adres dat Rapidshare noemde.
Komen die overeen, dan download je op Rapidshare niet met een proxy.
Zijn die verschillend, dan gebruik je ergens een proxy (gewild of niet).

Tijs.
 
WAN geeft hetzelfde IP adres aan als Rapidshare.
Maar nog steeds kan ik niet downloaden.
CMD geeft ook nog steeds een ander IP nummer aan dan Rapidshare en de router.
 
Heb je een (draadloze) router, dan krijgt je pc/laptop een ip-adres in van het soort 192.168.x.x of 10.x.x.x. Dat is dan het ip-adres dat je te zien krijgt in het CMD.EXE venster.

Omdat dat private ip-adressen zijn...

Kortom (nu maar eens rechtstreeks naar de topic-starter gericht): Het lokale ip-adres is niet relevant.

Als spyware-checks etc. niets opgeleverd hebben en je bent de enige die gebruikt maakt van het thuisnetwerk, dan heb ik geen tips meer.

Tijs.
 
"Your IP address 213.XX.XX.XXX is already downloading a file. Please wait until the download is completed.

Nu kan ik dus nie downloaden nie."

Hangt wel even af van of je een free of premium versie hebt...de onbetaalde laat je wat langer wachten. Mij valt op dat al die downloadprogs met limieten aangeven wanneer je limiet vol is en hoelang je moet wachten daar steeds andere ipadressen bj aangeven.
Ze weten ahw wie je bent en of je stiekem iets anders probeert. Ikzelf heb geen enkele reden om aan te nemen dat hier hackers (of buren) aan het werk zijn...dat had ik echt wel gemerkt (trage dloads, email die afbreken en zo)
 
Nou,
Vanmorgen maar even gekeken of het weer werkte en tot mijn verbazig kan ik weer downloaden na enkele dagen.
Geen idee hoe het nu kan... wel erg fijn natuurlijk!

Maar nu heb ik een ander probleem... vanmorgen wou ik de pc aan zetten, na het biosscherm schiet ie in het scherm met opstart mogelijkheden zoals veilige modus en normaal opstarten etc. Het maakt niet uit welke ik kies want na dit scherm komt het windows XP laadscherm en dan krijg ik een zwart beeld met NO SIGNAL (monitor bericht)
En dan start de pc zich opnieuw op...

Ik ben gisteren begonnen met Hitman Pro maar heb de scan niet afgemaakt....
Iets anders raar of zo heb ik niet gedaan...

Iemand enig idee?

Ik ga dit berichtje nog even ergens anders op dit forum onderbrengen.
 
Nadat de pc zich opnieuw opstart...gaat ie dan wel werken?
Je zou je router even een half minuutje van de stroom kunnen halen en daarna weer aansluiten - dat hielp mij ook toen ik vergelijkbare problemen had.
En hitmanpro - of de losse onderdelen daarvan - moet je echt runnen!
 
Ik heb een andere HD met windows in de pc gezet en daaraan mijn HD gekoppelt.
Er werd een scan gedaan naar fouten en er werden er een hoop gerepareerd.
Daarna oude HD er weer alleen ingezet en nu werkt alles weer.
Hitman Pro los gelaten en alles is nu weer werkzaam!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan