rapidshare

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik wil graag honderden bestanden uploaden via b.v. rapidshare, maar ik begrijp er helemaal niets van.:mad: Ik zou bv. een link krijgen, maar heb die t.n.t. niet ontvangen. Wat is een URL en is er ook een Nederlands uploadprogramma? Heb al diverse sites geprobeerd, maar het mij allemaal abracadabra. Welke slimmerik kan mij dit in gewone mensentaal uitleggen?:confused:

Er zijn er wel meer hoor bijvoorbeeld www.yousendit.com maar als je daar een gratis account neemt is het aantal MB'S dat je kan verzenden niet zo heel hoog. Een URL is dus de link die je moet ontvangen oftewel het adres van de site:

"UNIFORM RESOURCE LOCATER" als je het precies wil weten.

Het mooiste is zelf een FTP server opzetten maar dat moet je wel kunnen. Er is wel heel veel info over te vinden via Google over hoe dat te doen.

Bijvoorbeeld hier:

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/ftp_server.aspx

Succes,
Raymond

Kan ik niet een hele map met honderden bestanden tegelijk uploaden i.p.v. elk bestandje apart, dat weer allerlei links heeft, die ik ook weer moet kopiëren?
Dit is zoveel werk dat ik de bestanden net zo goed één voor één rechtstreeks op een site kan plaatsen i.p.v. een upload programma te gebruiken. Dit is toch allemaal dubbel werk? Ik zie het voordeel niet in van een upload programma. Sorry hoor, ik zal wel iets gemist hebben, maar ik begrijp er nog steeds niks van.:mad:

Ja hoor, je kan ze inpakken met Winrar en in één keer verzenden maar dan moet je wel een service hebben die dat gratis voor je doet.
Over welke grootte gaat het?

Dan maar met www.yousendit.com

Inpakken met winrar en er één bestand van maken en uploaden maar.

Jij bent lekker makkelijk, even dit doet en even dat doen, klaar is Kees....

Winrar heb ik onlangs verwijderd, omdat het maar tijdelijk gratis was en daar heb ik nooit iets ingepakt, dus dit programma ken ik nauwelijks.

Sorry hoor maar de antwoorden die ik hier krijg verwijzen me alleen maar naar sites die ik dus niet begrijp, zo kom ik dus niet verder.
Ik heb meer behoefte aan een soort handleiding (bij voorkeur met plaatjes).

Daar kan ik je niet aan helpen helaas en ik vind het allemaal erg makkelijk inderdaad.
www.yousendit.com is een upload site waar je bestanden klaar kan zetten voor een ander en deze krijgen dan een link waar zij de bestanden kunnen afhalen. Het spijt me dat jii het niet begrijpt :confused:

WinRar kun ja nadat de probeerversie is verlopen gewoon gratis blijven gebruiken, alleen krijg je dan een melding te zien iedere keer.
Uiteraard kun je voor het inpakken ook WinZip of 7-Zip gebruiken, welke je maar handig vindt. Verder is het op zich niet erg moeilijk, Mediafire vind ik erg overzichtelijk doormiddel van de tabbladen. De sites zijn veelal in het Engels omdat ze dan een veel grotere doelgroep aanspreken, wat het ook weer makkelijker maakt om adverteerders voor je site te werven.
Mocht je er echt niet uitkomen dan wil ik je best eens in een weekend daarmee helpen, bijvoorbeeld doormiddel van Crossloop (www.crossloop.com).

WinRar kun ja nadat de probeerversie is verlopen gewoon gratis blijven gebruiken, alleen krijg je dan een melding te zien iedere keer.
Uiteraard kun je voor het inpakken ook WinZip of 7-Zip gebruiken, welke je maar handig vindt. Verder is het op zich niet erg moeilijk, Mediafire vind ik erg overzichtelijk doormiddel van de tabbladen. De sites zijn veelal in het Engels omdat ze dan een veel grotere doelgroep aanspreken, wat het ook weer makkelijker maakt om adverteerders voor je site te werven.
Mocht je er echt niet uitkomen dan wil ik je best eens in een weekend daarmee helpen, bijvoorbeeld doormiddel van Crossloop (www.crossloop.com).

Ik heb Winrar weer op mijn computer, maar hoe kopieer ik een winrar bestand naar een site?
Werkt dit ook met URL? Enige uitleg is welkom, want uitleg kan ik niet vinden.

Je pakt een map in met Winrar, zodat je een .rar bestand krijgt. Als je rechts-klikt op een map krijg je de optie: Toevoegen aan"mapnaam.rar"
Daarna verschijnt er een .rar bestand. Dat is je ingepakte data. Via 1 van de genoemde upload sites selecteer je dat bestand en dan wordt het geüpload.
Wanneer het bestand bij (Mediafire, Yousendit, Rapidshare etc.) op de server staat, krijg je een URL (internet-link) te zien waarmee je het bestand kan downloaden.

Laatst bewerkt:
Je pakt een map in met Winrar, zodat je een .rar bestand krijgt. Als je rechts-klikt op een map krijg je de optie: Toevoegen aan"mapnaam.rar"
Daarna verschijnt er een .rar bestand. Dat is je ingepakte data. Via 1 van de genoemde upload sites selecteer je dat bestand en dan wordt het geüpload.
Wanneer het bestand bij (Mediafire, Yousendit, Rapidshare etc.) op de server staat, krijg je een URL (internet-link) te zien waarmee je het bestand kan downloaden.

Het probleem is juist het kopiëren naar bv. Rapidshare. Als ik bij zo'n winrar map zit en rechts klik of bovenin kijk, zie ik nergens kopiëren staan.

Je kunt ook geen bestanden rechtstreeks naar Rapidshare kopieren.

Ik heb een documentje voor je gemaakt met als voorbeeld Mediafire. Het is net te groot om het als bijlage te posten.
Het bestandje kun je vinden op: http://www.mediafire.com/?9msdht1tnzy

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Je kunt ook geen bestanden rechtstreeks naar Rapidshare kopieren.

Ik heb een documentje voor je gemaakt met als voorbeeld Mediafire. Het is net te groot om het als bijlage te posten.
Het bestandje kun je vinden op: http://www.mediafire.com/?9msdht1tnzy

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Nee eerlijk gezegd niet.
Ik heb het programma weer verwijderd.
Ik probeer het nu met Winzip. Dit lijkt te gaan lukken, maar ik krijg steeds een registratie bericht als ik Winzip open.

7-Zip is gratis en is te vinden op: http://www.7-zip.org/
Veel duidelijker kan ik het ook niet maken, aangezien het echt niet lastig is.

Laatst bewerkt:
Met Winzip is het gelukt. Ik heb ze eerst geupload naar Rapidsahre en de link doorgegeven aan degene, die mailde mij later dat het goed ontvangen is.
PS ik kan echter nu niks meer doen met Winzip, want als ik iets open krijg ik steeds een registratiescherm waar ik codes moet invullen. Ik ga dit dus ook maar verwijderen, want dit is ook maar tijdelijk gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan