Raport: overzetten van een titel,

• Onderwerp starter Onderwerp starter VHU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VHU

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Ik heb een formulier met 2 groepsvakken. In het eerste groepsvak maak ik de keuze : bedrijf a; bedrijf b; bedrijf c.
Tweede groepsvak maak ik de keuze : alfabetisch of numerisch.
De selectie gaat via select case en werkt goed.
Nu wil de titel van het raport meesturen dus als
ik de keuze bedrijf a Alfab maak moet de titel van het raport

Zet een label in de rapport koptekst, bouw in de select case routine een string op waarin de juiste naam komt te staan en laat deze naam toewijzen aan de eigenschap 'bijschrift' van het label op het rapport.

Dag Big John,

Dit heb ik al gedaan, en ook de toewijzing gedaan maar zonder resultaat.

Private Sub Kader7_Click()

Dim strReportNaam As String
Dim strTitel As String
strReportNaam = "rptNaam"
Select Case Kader7
Case 1
Select Case Kader1
Case 1
strTitel = "Test1"
DoCmd.OpenReport strReportNaam, acViewPreview, "qryInternnrFilterCHAlfa"
Case 2
strTitel = "Test2"
DoCmd.OpenReport strReportNaam, acViewPreview, "qryInternnrFilterCDTCAlfa"
Case 3
strTitel = "Test 3"
DoCmd.OpenReport strReportNaam, acViewPreview, "qryInternnrFilterCHCDTCAlfa"

enzoverder

End Select
Me.Kader1 = False
Me.Kader7 = False

End Sub

De strTitel wordt niet overgezet??

Groeten

Dat is mij niet helemaal duidelijk. Je wijst wel een string toe aan een variabele maar daarna wordt de variabele niet aan een object toegewezen. Je zegt "De strTitel wordt niet overgezet". Waarin verwacht je dan dat die wordt overgezet? Je zult deze string zelf ergens aan moeten toewijzen.

Dat is mij niet helemaal duidelijk. Je wijst wel een string toe aan een variabele maar daarna wordt de variabele niet aan een object toegewezen. Je zegt "De strTitel wordt niet overgezet". Waarin verwacht je dan dat die wordt overgezet? Je zult deze string zelf ergens aan moeten toewijzen.

Inderdaad, heb de gebeurtenis verkeerd overgezet:
moet zijn :
Dim strReportNaam As String
Dim strTitel As String
strReportNaam = "rptTelefoonlijst"
Select Case Kader7
Case 1
Select Case Kader1
Case 1
strTitel = "test1"
DoCmd.OpenReport strReportNaam, acViewPreview, "qryInternnrFilterCHAlfa"
Case 2
strTitel = "test2"
DoCmd.OpenReport strReportNaam, acViewPreview, "qryInternnrFilterCDTCAlfa"
Case 3
strTitel = "test3"
DoCmd.OpenReport strReportNaam, acViewPreview, "qryInternnrFilterCHCDTCAlfa"
End Select
enzoverder

Groeten

Je begint met het definieren van 2 variabelen -strReportNaam en strTitel- en aan de variabele strReportNaam geef je de waarde "rptTelefoonlijst" die je daarna in het commando OpenReport gebruikt om het juiste report te openen.
De variabele strTitel wijs je -afhankelijk van de keuze in het kader- de waarde testx toe. Ik zie alleen niet hoe en waar die waarde in het rapport gebruikt zou moeten worden.
Je definieerd een variabele, zet er een waarde in maar geeft niet aan wat er met die variabele gebeuren moet.
Ik zou echt niet weten hoe je op deze manier de titel van het rapport zou moeten beinvloeden.

Je begint met het definieren van 2 variabelen -strReportNaam en strTitel- en aan de variabele strReportNaam geef je de waarde "rptTelefoonlijst" die je daarna in het commando OpenReport gebruikt om het juiste report te openen.
De variabele strTitel wijs je -afhankelijk van de keuze in het kader- de waarde testx toe. Ik zie alleen niet hoe en waar die waarde in het rapport gebruikt zou moeten worden.
Je definieerd een variabele, zet er een waarde in maar geeft niet aan wat er met die variabele gebeuren moet.
Ik zou echt niet weten hoe je op deze manier de titel van het rapport zou moeten beinvloeden.

Dag Big John,

Hoe kan ik dat aangeven?
Ik dacht ik zet de variable strTitel in het besturingselementbron van tekstvak in het raport.
Nu doe via een IIf functie in een tekstvak iif kader = 1 dan .... , dit werkt maar is niet elegant als ik een keuze wil bij maken.

Groeten

Op het rapport zelf

Wat Big John bedoelt is dat je de logica voor het bepalen van de titel op de rapporten zelf moet zetten. Op het rapport komt dan een tekstvak voor de titel en daar kun je dan een berekening inzetten die teruggrijpt op het formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan