raporten printen met bepaalde gegevens acces 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
ik heb een database gemaakt in acces 2007

ik sla hier dvd's in op en 1 van de invoervelden geeft aan in welke koffer een dvd zit

nu wil ik van iedere koffer een gealfabetiseerd raport printen maar hoe doe ik dat het lukt me al wel een raport te printen van alles maar niet per koffer een apart rapport

wie kan me helpen

Maak in je rapport een Groep op basis van je KofferID; maak ook een Koptekst voor dit veld en verplaats vervolgens alle Koffergegevens naar deze koptekst.

hoe bedoel je dat precies?
ik maak een rapport maar welke stappen moet ik vervolgens volgen?
ik ben echt nog een beginnende database maker en moet nog veel leren

ik zou toch wat verder komen met een iets gedetailleerde uitleg als dat zou kunnen ik ben natuurlijk blij met de goede hulp in dit forum

Zul je tot vanavond moeten wachten, want ik heb op het werk geen 2007. Dus de exacte omschrijving wordt een beetje lastig... Al zou je de knop <Sorteren en Groeperen> wel moeten kunnen vinden. Als je die aanzet, krijg je onderin het scherm een blok waarin je een veld kunt kiezen dat je als groep wilt gebruiken. Dat is dan in jouw geval KoffeID. Verder zie je dan opties voor de groep, zoals een koptekst of een voettekst. In de koptekst zet je de velden die boven het blok komen te staan, zoals de naam van de groep. In de voettekst van de groep kun je dan bijvoorbeeld een veld maken dat het aantal films in de koffer laat zien, door een tekstveld te maken met de formule =Aantal(*).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan