Rapport 2 maal printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willyv28

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
In mijn database voor het jaarlijks nazicht en onderhoud van verwarmingsinstallaties print ik vooraf het reeds gedeeltelijk ingevuld attest af zodat de techniekers minder schrijfwerk hebben bij de klant. Per maand laat ik die uit de printer komen en dat kunnen er vijftig zijn of honderd en meer, maar elk attest moet 2 maal geprint worden en ik raak er niet uit om elk attest 2 maal na elkaar te laten printen. Ik bedoel dus klant 1 tweemaal en daarna klant 2 tweemaal enz... Nu moet ik de printer vanaf het begin terug laten lopen.

printen doe je met de PC, en ik denk dat je kopieëren bedoelt. Anders moet je gewoon selecteren dat hij het 2 keer moet printen

Met zoiets in je print opdracht:

Code:
    DoCmd.OpenReport "rScoreOverzicht", acViewNormal
    DoCmd.PrintOut acPrintAll, Copies:=2

Michel, Bedankt voor je reactie. Op dit moment heb ik deze:

stDocName = "Attest1"
DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, "Attest1 afdruk query"

Moet deze regel aangepast worden?

Met acNormal wordt je rapport direct 1x afgedrukt. Gebruik je acNormal, dan kun je het aantal kopieën niet aangeven. Daarom moet het rapport eerst geopend worden in de Preview modus. De Printout regel komt er dus gewoon onder te staan.

Code:
stDocName = "Attest1"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, "Attest1 afdruk query"
DoCmd.PrintOut acPrintAll, Copies:=2

Hij print de gefilterde rapporten af per gevraagde maand 1 maal zoals voorheen, maar daarna begint hij alle formulieren te printen in de vorm van een printscreen. Ik wil die gefilterde rapporten 2 maal printen en lieft samen zoals het eerste rapport 2 maal, het tweede 2 maal enz.. zodat ik onmiddelijk alle rapporten 2 maal heb gesorteerd per klant.

Dan vermoed ik dat je het OpenReport commando niet hebt aangepast naar acPreview. Het PrintOut commando werkt namelijk op het actieve object, dus het rapport moet wel geopend zijn om het twee keer te kunnen afdrukken. Bij jou is vermoed ik nog steeds je formulier het actieve venster. En dat wordt dan dus twee keer afgedrukt.

In jouw code stond namelijk DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, "Attest1 afdruk query", en dat moet je dus wel veranderen in DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, "Attest1 afdruk query"

Werkt, inderdaad had acNormal niet aangepast. Hij print de tweede maal af na volledig de eerstereeks, maar kan hij die copie 2 van blad 1 niet onmiddelijk printen alvorens hij blad 2 print? Dus blad 1 tweemaal, dan blad 2 tweemaal, blad 3 tweemaal, enz...
De technieker krijgen altijd de twee exemplaren mee, één voor de klant en één voor ons en als ze reeds geklaseerd uit de printer komen dat is tijd besparing of is dat niet mogelijk? Ik had dat al geprobeerd met een FOR Next lus, maar dat lukte mij niet.

Met een loopje kan het wel, al moet je dan eerst een filter maken voor elk afzonderlijk record. Dit filter wordt dan elke keer opnieuw toegewezen aan het rapport, dan tweemaal afdrukken, volgende record, filter aanpassen, afdrukken etc. Laat anders eens zien wat je had bedacht.

Michel, bedankt zal hetb maar zo laten en vorige procedure gebruiken, want er zijn rond de 1000 records. Ik zal dit maar sluiten, Willy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan