Rapport afdrukken als bedrag boven bv 25 euro uitkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Vraag: in een rapport (welke als een faktuur dient) heb ik 2 subformulieren. Het eerste subformulier laat de de rittenadministratie zien per rit. Het 2e subformulier geeft het totaal van de gereden te betalen kilometers.Dit met de volgende code :=Som(([eindstand km]-[beginstand km])*[km prijs])

(hoofdrapport en subformulieren zijn gelinkt via het veld : relatienummer)

Nu zou ik graag alleen de rapporten willen afdrukken die boven een bepaald te fakturen bedrag komen. BV € 25,00.

Hoe kan ik dit verwezelijken ?
Iemand de oplossing voor mij?
Hartelijk dank!. Friend.

Beste forummers, is er misschien iemand die hier nog een oplossing voor weet? Thanks, thanks ... indien mogelijk!!!!

Het hangt er een beetje van af hoe je het wilt oplossen... Blijkbaar heb je het formulier al zichtbaar op het scherm, want anders zie je niet of een totaal boven of onder de 25 € zit. In dat geval kun je bijvoorbeeld een printknop disablen als het totaal onder het bedrag zit.
Andere oplossing: een totaalquery maken met daarin de berekening en die toevoegen aan de tabel of query die je als basis voor het rapport gebruikt. Op basis van het totaalbedrag kun je dan het rapport filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan