Rapport afdrukken op 3 bladzijde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Hallo,

uit mijn db haal ik gegevens die ik in een rapport plaats,
hierin gebruik ik een PAGINAKOP, bij DETAILS komen de gevraagde gegevens
deze worden dan afgedrukt op 2 pagina's papier
dit lukt me perfect.

maar nu krijg ik meer gegevens die ik op een derde blad zou moeten plaatsen
doch dit lukt me niet
Welk eigenschap moet ik hier voor aanpassen ????

reeds bedankt voor de "HELP"

Rudi

Automatisch

Als er teveel gegevens komen dan op de 2 bladzijden past, dan schuift het automatisch door naar de derde bladzijde. Of is dat niet wat je bedoelt? Waar komen die extra gegevens vandaan en hoe wil je die in het rapport hebben ten opzichte van de informatie die nu op de twee bladzijden staat?
Elke sectie, of het nu een kopregel of de detail-sectie is, heeft een eigenschap nieuwe pagina. Deze staat standaard op niks, maar kan ingesteld worden op een nieuwe pagina beginnen voor deze sectie, een nieuwe pagina beginnen na deze sectie of allebei.

De opgevraagde gegevens toon ik eerst in een AFDRUKVOORBEELD, het is hier dat ik vastloop op het derde blad. Ik toon de onderhoudsgegevens per gebouw, nu moeten hier een aantal extra gegevens bijgevoegd worden. Als ik via AFDRUKVOORBEELD werk kan ik nog kiezen voor welk printer (kleur - zwart/wit)

Meer info

Maar wat bedoel je dan met vastlopen op de derde pagina? Het is mij niet duidelijk wat het probleem is.

Wel, ik heb veel gegevens (adressen, namen, telefoonnummers enz. van verschillende firma's die onderhoud doen in een bepaald gebouw) die ik wil afdrukken (alles samen komen deze op 3 pagina's) deze toon ik eerst via een afdrukvoorbeeld. Doch in "DETAILS" van het afdrukvoorbeeld heb ik niet genoeg plaats om deze "velden" netjes te plaatsen. De scheiding tussen de DETAILS en PAGINAVOETTEKST kan ik maar naar beneden schuiven tot op ongever 55.
hopelijk is dit een beetje duidelijk

55 centimeter

Heb je dan aan 55 centimeter niet genoeg? Dat is alleen al twee a4tjes onder elkaar.

Je zou nog truuks kunnen toepassen door tekstvakken minder hoog te maken, of de hoogte zelfs op 0 in te stellen, en de eigenschap te vergroten op ja te zetten. Dat scheelt weer ruimte in de ontwerpweergave. Verder zou je misschien nog kunnen proberen door verschillende stukken in subrapporten onder te brengen en die op het hoofdrapport zetten. Dat neemt op het hoofdrapport minder ruimte in, wel even instellen op te vergroten.

Ik heb op de beschikbare ruimte een subrapport ( had hier nu genoeg ruimte op alle gegevens op te plaatsen) en zoals SESAM voorstelde
en de eigenschap vergroten
Werkt prima
Sesam nogmaals bedankt voor het meedenken

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan