Rapport Afdrukken op basis van zelfgekozen records

Status
Niet open voor verdere reacties.

Destie01

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Hoi

Ik ben een programma in acces aan het maken voor vrienden hun bedrijf maar ik heb een groot probleem
Het is een stagair programma om te weten welke stagiar wanneer komt en welke afdeling hij werkt.

Ik ben vertrokken uit 3 tabellen:
school, stagair, afdeling

Het probleem is:
Ik moet een formulier maken waar zij kunnen kiezen welke afdeling en tussen welke datum en op basis daarvan een afdruk laten printen.

De records zijn:
keuzelijst Afdeling
Begindatum liefs zou ik willen werken met enkel het jaar (dat men niet elke keer 01/01/2008 moeten ingeven maar acces moet wel doorhebben dat 2008 = 01/01/2008 is)
Einddatum (idem)
Maar hoe moet het van hier

Hoe laat ik access een afdruk maken met deze gekozen records

Maak een query met de afdeling, begindatum, einddatum en wat je verder nodig hebt.

Maak een formulier met een keuzelijst met invoervak en baseer deze op de tabel afdelingen. Twee onafhankelijke velden voor begin- en einddatum.

Begindatum liefs zou ik willen werken met enkel het jaar (dat men niet elke keer 01/01/2008 moeten ingeven maar acces moet wel doorhebben dat 2008 = 01/01/2008 is)
Einddatum (idem)

Dit gaat niet lukken. Aan de hand van alleen het jaartal kan access niet bepalen of dit de begin dan wel de einddatum moet zijn. Dus toch helaas volledig invullen of een kalenderobject gebruiken.

Zet in de query een verwijzing naar het afdelingsveld, begin- en einddatum velden van je formulier.

Maak nu een rapport gebaseerd op je gemaakte query.

Open je rapport vanuit je formulier door middel van een knop.

mvg
Charles

Laatst bewerkt:
dank u voor de hulp

maar er is nog een probleempje

nu heb ik twee knoppen in mijn formulier
1 om de query te laten lopen
2 afdrukvoorbeeld om af te drukken maar terwijl de query openstaat
Dit komt omdat ik nergens de gegevens opslaat dus de records zijn "vluchtig"

Is er geen mogelijkheid dat ik de query verwerk in de knop afdrukvoorbeel maar de gebruiker mag de query eigenlijk niet zien gewoon rechtstreeks het rapport

Laatst bewerkt:
Okey ik heb ondertussen de twee knoppen in elkaar gekregen
(eigenlijk heel simpel)

maar hoe krijg ik de query verborgen voor de gebruiker

Als dan niet gaat kan ik dan een rapport query en formulier met 1 knop sluiten

Laatst bewerkt:
Open alleen je formulier en gebruik je knop om het rapport te openen, dan wordt de query automatisch op de achtergrond gedraaid (mits je rapport op de query is gebaseerd).

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan