Rapport afdrukken op voorbedrukt A4

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Hallo,

Ik wil een rapport afdrukken op A4 papier wat voorzien is van een achtergrond. Ik heb deze achtergrond ingescand en opgeslagen als een afbeelding (*.jpg).
Grofweg bestaat deze achtergrond uit een logo als kop- en voettekst en een middengedeelte voor de tekst van het rapport.
In de opmaak voor de Rapportweergave heb ik deze jpg als achtergrond ingesteld met als opmaak Afbeeldingstype: Ingesloten.
In het rapport heb ik in de sectie Rapportkoptekst de aanhef geplaatst. In de sectie Details staan de variabele gegevens en in Rapportvoettekst staat de afsluiting van het rapport. De secties Paginakop- en Paginavoettekst zijn leeg.
Nu is het zo dat de variabele gegevens dusdanig uitgebreid zijn dat het rapport afgedrukt wordt op 2 pagina's. De variabele gegevens worden nu echter afgedrukt op de plaats waar op pagina 1 het logo staat van de voorbedrukte voettekst en op pagina 2 op de plek van het voorbedrukte logo van de koptekst. M.a.w. je kunt deze dus niet meer lezen. De logo's in de kop- en voettekst zijn voornamelijk zwart, vandaar.
Is het mogelijk om de variabele gegevens dusdanig te verdelen over 2 pagina's zodat deze worden afgedrukt in het middengedeelte van de achtergrond wat bestemd is voor tekst.
Ik heb als voorbeeld een Word bestandje gedaan om te verduidelijken wat ik bedoel. De gegevens uit de sectie Details dienen afgedrukt te worden in het Tekstgedeelte.
De zwarte blokken onder en boven zijn plaatsen waar de logo's van de gebruikte achtergrond staan. Hier kan dus niets afgedrukt worden want dit verdwijnt in de achtergrond.
Ik heb met van alles zitten schuiven, maar kom er niet uit. Misschien kan het ook gewoon niet, maar dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Groet,
Ton

Bijlagen

Dit is mogelijk via VBA via de on format event van de sectie. Je moet daarover zonder twijfel voorbeelden op het net kunnen vinden.

Dank je wel. Ik zal dit eens op deze manier gaan googelen.

Volgens mij is het e#n kwestie van je rapport goed instellen. Ik zie geen noodzaak om met VBA te gaan klooien.

Wanneer je een afbeelding gebruikt zal je deze tussen de rapport kop- en of voettekst moeten zetten.
De variabelen komen dan in het zwarte gedeelte te staan, dit zou met vba op te lossen zijn, maar je kan het ook door een formulier rechtstreeks in je rapport te slepen.

Bij de detail sectie van het formulier geef je dan aan dat het formulier niet mag vergroten en de sectie bijeen gehouden moet.
Nu even de grote van het formulier aanpassen door het groter of kleiner te slepen en kijken in de afdrukweergave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan