Rapport afdrukken per record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh1988

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Beste,

Ik heb het volgende probleem,

Als ik rapport open, laat access alle rapporten zien van alle records die hierbij horen.

Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe kan ik van 1 record het rapport afdrukken, zonder dat alle andere rapporten ook worden afgedrukt?

Vriendelijk bedankt

De oplossing voor jouw probleem is denk ik een formulier maken waar een keuze gemaakt kan worden voor een record.
De keuze automatisch als criteria invullen voor een query en daar je rapport op baseren

Zou je hier misschien iets specifieker in kunnen zijn?

Want volgens mij wil ik teveel tegelijk doen.

Zou je misschien stap voor stap kunnen uitleggen..

Zoals ik het begrijp en nu heb.

Ik heb een formulier, daar vul ik mijn gegevens in. Dit formulier is gebasseerd op een tabel.

Nu laat ik een rapport genereren vanuit die tabel, met de gegevens die ik zojuist heb ingevoerd.

Alleen nu worden alle rapporten getoond, van alle records.

Ik heb geprobeerd te doen wat je zei, maar ik doe ergens iets fout denk ik.

Vriendelijk bedankt

Stap 1: Maak een nieuw formulier gebaseerd op je tabel

Stap 2: Maak een keuzelijst met invoermogelijkheid voor 1 van de kolommen uit je tabel. DIt ligt een beetj aan de gegevens uit de tabel.

Stap 3: Maak een query bazeer hem op de tabel. Voor de kolom waar de keuzelijst opgebaseerd is voeg je en criteria toe: rechtermuisknop opbouwen functie.

Stap 4: Opbouw functie forms, zoek je formulier op waar de keuzelijst staat en klik dan de naam van de keuzelijst aan.
Een vaak gebruikte naam en herkenbaar is cbo(naamkeuzelijst).

Als er een keuze is gemaakt geeft de query gegevens.

Stap 5 maak een rapport en bazeer dit rapport op de query.

Als het niet lukt post je database dan voeg ik een voorbeeld toe.

gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan