Rapport afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twanno5483

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hoi allen,

Ik heb een access database gemaakt, die een brief genereerd in een rapport.

In mijn gesplitst formulier heb ik een knop gezet, die het rapport opent in afdrukvoorbeeld weergave en de gegevens van het actieve record in het rapport zet.
Op de meeste werkstations werkt dit naar behoren, maar op 1 werkstation wordt enkel het gegevensbladweergave uit het subformulier afgedrukt. Hij drukt enkel af waar op gefilterd is. Dus indien geen filter, drukt hij de hele lijst af.

Waar moet ik zoeken?
Het lijkt mij op een instelling in het access programma en niet in mijn database toch?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Twan

Je hebt het in de ene zin over de afdrukvoorbeeld en in de volgende over de gegevensbladweergave; die kun je toch niet met dezelfde knop openen? Het is de een of de ander. Zelf gebruik ik de (in mijn ogen waardeloze) gesplitste weergave niet, dus ik heb verder geen idee hoe en waarom; dan zou ik eerst de db moeten zien. En dan hopen dat het bij mij ook fout gaat natuurlijk :).

Hoi OctaFish,

Bedankt voor je bericht.
Wat ik bedoel is, dat mijn afdrukvoorbeeld gewoon goed is, maar op papier krijg ik de tabellen van de gegevensbladweergave. Dit gebeurt enkel op 1 werkstation en ook op alle printers. Op de andere 4 werkstations wordt hetgene dat wordt weergegeven in het afdrukvoorbeeld, ook netjes op papier verschijnt.
Ik betwijfel dus, dat het aan de database ligt. Ik denk zelf aan een instelling in Access.

Het bestand wil ik liever niet meesturen i.v.m. gevoelige informatie.

mvg
Twan

Je aanvulling helpt vrees ik nog niet heel veel, want een rapport is een opgemaakt document dat nooit de ene keer er correct uitziet, en de andere keer een gegevensbladweergave toont. Dat lijkt mij onmogelijk. Wat ik vermoed is, dat je bedoelt te zeggen dat je de ene keer het juiste record krijgt, en de andere keer alle records. In de in het rapport toegepaste layout. Dat dus de filtering niet werkt.
Ik zou niet weten hoe een instelling in Access invloed kan hebben op de hoeveelheid records die worden uitgespuugd. Dus een voorbeeldje zou toch wel heel wenselijk zijn. Maak desnoods een kopie van de db met alleen de tabellen die nodig zijn voor het rapport/formulier, (kopie van tabel maken, stuctuur plakken) en vul een paar records met dummy gegegevens zodat we het kunnen reproduceren.
Eventueel mag je mij de db ook wel naar mij persoonlijk mailen, als je dat liever doet.

Hoi OctaFish,

Ik ben bang dat we ons verkeerd begrijpen. De filters werken perfect. Ik heb een aantal bijlagen bij dit bericht gedaan. hierin hoe het formulier is opgebouwd, wat er als afdrukweergave wordt weergegeven en wat er daadwerkelijk wordt uitgeprint door dat éne werkstation.

Hopelijk is dit wat duidelijker.

uitgeprint.pngafdrukvoorbeeld.pngformulierscherm.png

Ik zie op je formulier afbeelding een soort van afdrukknop (achter het veld [Reden]; die zou de afdrukactie moeten uitvoeren? Zo ja: welke code staat daar dan achter?

Code:
Me.REDEN.SetFocus
Dim strdocname As String
strdocname = "rpt_brief"

DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
DoCmd.OpenReport strdocname, acViewPreview, , "[ID]=" & Me.Id

Ik zie wat overbodige regels, maar omdat die geen kwaad doen, vormen ze ook geen probleem. Zou inderdaad gewoon moeten werken. Ook in een gesplitst formulier is het id namelijk het actieve record, en dat is in beide formulierhelften identiek.
Ik zou er eens in de stapmodus doorheen lopen, en op het rapport het filter uitlezen in een MsgBox. Want dat blijft dan vermoedelijk toch leeg.

Ga ik eens proberen, maar ik denk dat het een instelling in access zelf moet zijn, want op de andere werkstations werkt dit perfect..

Ik heb ook al iets gelijkaardigs voorgehad; toen gewoon nieuw rapport gemaakt en alles overgekopieerd vanuit het oude en na verwijderen van 't oude het rapport hernoemen en dan was het opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan