rapport bestandsnaam (variabele invoegen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedemorgen, nog een vraagje waar ik mee zit...

Wanneer ik een rapport een naam geef via de eigenschappen, tabblad opmaak: bijschrift:
dat is de naam die je in het gele wolkje ziet van Windows wanneer die uitprint en als je bijv. als pdf of tiff bestandsformaat opslaat, wordt het de bestandsnaam.

Mijn vraag is de volgende:

Hoe kan ik een variabele in het bijschrift opnemen. Nu heet het rapport 'Verkopen' en zie ik dat verschijnen in dat gele wolkje dus en als bestandsnaam. Maar hoe krijg ik bijv de datum in het bijschrift. Ik heb het volgende al geprobeerd in bijschrift te zetten: ="Verkopen " & [Jaar], maar dat werkte niet en dat nam Access letterlijk over. Wie weet hoe het dan wel kan? Het zou toch mogelijk moeten zijn naar mijn idee?!

Nogmaals bedankt,

Bas

Als je aan je rapporten deze code toevoegt, doet-ie het.

Code:
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)

Me.Caption = "Verkopen " & Date

End Sub

Ik heb overigens de datum gebruikt, maar dat krijg je wel aangepast...

nog niet gelukt...

Hi Michel,

Bedankt ook hier voor je antwoord. Ik heb het erin geplakt, maar de output was nog niet zoals die zou moeten zijn. Ik heb als standaardprinter even ingesteld de Microsoft XPS Document Writer. Wanneer het dialoogvenster komt waar op te slaan (directory), dan krijg ik nog niet de juiste bestandsnaam :confused::( ???

Wat wil je zien in het bijschrift? Ik krijg nu de indruk dat je er een padnaam bij wilt?

verduidelijking

Hi Michel:

Nee, niet de padnaam denk ik. Ik bedoel als die een rapport uitprint als bestand met de Microsoft XPS Document Viewer bijv. dat de bestandsnaam gelijk is: Verkopen 29-09-2009.XPS of Verkopen 29-09-2009.PDF of in het gele wolkje verschijnt: Bezig met afdrukken van: Verkopen 29-09-2009. Zo zie ik het voor me, mogelijk doe ik wat verkeerd en is de eerst geboden oplossing van je toch juist hoor... maar ik zie nog niet het gewenste resultaat ermee tot nu toe ;)

Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan