rapport converteren naar pdf-bestand én als bijlage toevoegen aan record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berent

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Beste mensen,

Ik heb voor mijn werkgever een database in elkaar geflanst, waarbij een best wel fraai rapport wordt gegenereerd (maar inhoudelijk kunnen de gegevens niet op slot gezet worden).

Is het ook mogelijk om via rapport-weergave in Access het rapport zowel op te slaan als PDF-bestand (dit om wijzigingen te voorkomen door iemand anders) als een bijlage aan het betrokken record in database toe te voegen?

Met vriendelijke groet,

Berent

Beste Charles,

Ik gebruik Microsoft Office 2003.

Mvg,

Berent

Dan wordt het lastig, want dan moet je een paar extra trukendozen opentrekken. Op de site van Lebans vind je een uitgebreide tool die in ieder geval bij mij prima werkt.

Voor je vraag over het koppelen van documenten aan een record, kijk maar eens in de bijlage of je daar wat mee kunt.

Bijlagen

Beste Charles en Octafish,

Mijn dank voor jullie snelle reactie.

Charles:
ik heb inmiddels de door jou bijgeleverde ZIP-bestand bekeken. Op zich best wel een goed voorbeeld in Access, maar beantwoord niet mijn vraag. De bedoeling is de rapport-weergave in Access rechtstreeks te converteren naar PDF-bestand zonder inschakeling van bijv. Word én daarna als bijlage te koppelen naar het betrokken record. Vooral het laatste is het door jou bijgeleverde bestand mogelijk, maar dan handmatig. Ik meen ook dat het via macro's een en ander automatisch kan gebeuren.

Octafish:
Ik begrijp niet waarom versie 2003 problematisch kan zijn betreffende conversie en automatische toevoeging van bijlage aan betrokken record in Access. Kun je mij uitleggen waarom niet?

De door jou opgegeven link ga ik meteen achteraan.

Algemeen:
Ik ben inmiddels wezen surfen op internet en heb PDF Creator gedownloaded. Het schijnt dat je een opdrachtbutton van PDF Creator in Access kan toevoegen en gecombineerd met het voorbeeldbestand van Charles bewerkstelligd kan worden waarbij een rapport-weergave geconverteerd kan worden naar PDF-bestand én als bijlage toegevoegd kan worden aan de betrokken record. MAAR...dan wel handmatig.

Met vriendelijke groet,

Berent

Access 2003 kan niet, zoals je ongetwijfeld al gemerkt hebt, rechtstreeks exporteren naar PDF. Vanaf versie 2007 kan dat wel, vandaar mijn opmerking dat het wel wat lastiger is in 2003.
Op de site van Lebans die ik heb aangegeven, gebruikt hij een procedure waarmee het wel gaat lukken zonder tussenkomst van externe programma's, wat uiteraard altijd wel mogelijk is. En dat was, dacht ik, toch de vraag: hoe volledig automatisch een pdf te maken en te mailen?
Ik heb de code van Lebans zelf in een project verwerkt, en hij werkt uitstekend. Probeer 'm dus eens uit, zou ik zeggen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan