Rapport en Subrapport uitdraaien. Geeft teveel rapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers, ik heb een probleempje. Ik heb een Tabel "naw" en een tabel "taken".
Via formulieren gelinkt met veld "id" uit "naw" en "Idnr" uit "taken".

Nu wil ik in een rapport per persoon afdrukken, zeg maar in een brief stijl, welke taak of taken die persoon heeft. Ik heb dus een rapport gemaakt op basis van de tabel "naw" als het ware de hoofdbrief. En daarin een sub rapport voor de taken op basis van een query. Hier geef ik dan gelijk een selectie critiria mee in het veld "act" van "a" (aktief). Anders krijg ik iedereen ook degene zonder taken.

Rapport en subrapport link ik weer met veld "id" uit "naw" en "Idnr" uit "taken".

Nu is het probleem dat als iemand meerdere taken heeft hij voor die persoon ook net zo veel brieven uitdraaid als dat hij taken heeft.

Ergens klopt er iets niet in mijn benadering. Kan iemand mij hier inzicht ingeven. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg hiervoor is. Hartelijk dank alvast. Friend

Ik denk dat je het subrapport niet goed hebt gemaakt; dit zou alleen een detailsectie hoeven te hebben. Je koppelt ze tenslotte aan elkaar op basis van je ID velden. Heb je al geprobeerd om met één query een rapport te maken? Volgens mij heb je namelijk dan geen subrapport nodig; je koptekst sectie bevat namelijk de persoonsgegevens, en de detailsectie de taken. Een redelijk simpel rapport voor Access...

OctaFish, Michel, leuk van je te horen :) , dank voor je reactie. Tijdje zelf even niet zo aktief geweest, maar pakken de draad weer op. Terwijl ik je antwoord lees, besef ik inderdaad dat ik helemaal fout zit in mijn benadering.

Ik heb eerder rapporten gemaakt via koptekst etc. Werkte altijd perfect. Bedankt je haalt mij uit het bos.:thumb::thumb: Waren even te veel takken en te weinig daglicht. Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan