Rapport en subrapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silence25

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
Berichten
22
Hi,

Ik heb een formulier waar ik een rapport op wil baseren. In het formulier zit een subformulier met daarin een overzicht van de te vervoeren goederen.

Nu heb ik 2 rapporten gemaakt (1 van het hoofdformulier en 1 van het subformulier) De gegevens uit het subformulier worden ontrokken uit een grote tabel waarin alle goederen staan (er is dus een koppeling gemaakt obv het offerte nummer). Wanneer ik het subrapport maak geeft deze alle goederen weer en niet alleen de gefilterde goederen van de betreffende offerte. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen de gekoppelde gegevens weergegeven worden in mijn rapport.

Alvast bedankt!
 
Klopt de koppeling tussen Hoofdrapport en subrapport?

Michel
 
ik heb geen koppeling gemaakt tussen hoofd en sub rapport. Hierom:

- Zonder koppeling: Moet ik via een parameter een offertenummer opgeven voor zowel het hoofd- als het subformulier
- Met koppeling (gemaakt op offertenummer), blijft hij om parameters vragen. Ook al heb ik deze 10x ingevuld en staan de gegevens al in het rapport.

Dus ik heb nu wel een formulier incl subformulier met de juiste gegevens wanneer ik 2 keer een parameter invul alleen is dit wat omslachtig wanneer er dagelijk mee gewerkt moet worden. Wellicht heb ik een verkeerde koppeling gemaakt maar ik kom er niet echt uit laat maar zeggen.

Ik hoor graag wat jij ervan denkt.
 
Het feit dat hij om zgn. parameters vraagt als je hoofd- en subveld koppelt, betekent dat daar iets fout gaat. Omdat er iets fout gaat, zul je nooit de records zien die horen bij een bepaalde waarde, en zal het subrapport dus alle records laten zen.
Jouw 'oplossing' om dus maar niet te koppelen is een vorm van kop-in-het-zand steken; je loopt met een boog om het probleem heen, i.p.v. het op te lossen.

Als de gegevens niet te koppelen zijn, dan moet daar dus eerst iets aan gedaan worden. Controleer bijvoorbeeld of de gegevenstypen overeenkomen, en of de gegevens uit het subrapport wel allemaal voorkomen in de hoofdtabel.
Als je er niet uitkomt, dan is het misschien handig om een versie hier te posten, dan zien we vaak veel sneller wat het probleem is.

Michel
 
In de bijlage een aantal van de objecten uit mijn database.

Kan het eraan liggen dat ik in mij qry verwijs naar een form. De exacte expressie die ik daar heb staan staat ook in de titelbalk van de parameter aanvraag. De gegevenstypen komen in ieder geval overeen.

Ik koppel over het algemeen op deze manier:

Ik heb een tabel met klanten: A1, A2, A3, A4, A5
Ik heb een tabel met offertes: O1, O2, O3, O4, O5. In de tabel met offerte maak ik dan een keuzelijst met invoervak waarbij access kan selecteren uit de sleuteltabel van de klanten. (dit doe ik zodat een order gekoppeld is aan een klant)
Vervolgens maak ik een formulier waarin ik gegevens in kan vullen. Via de keuzelijst met invoervak selecteer ik dan de klant (en niet uit de A1 tabel maar uit de O tabel.
 

Bijlagen

  • EMEA Transport_Help Mij.rar
    94,6 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan