Rapport exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

miicker

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een rapport waarop een aantal gegevens staan. Ik wil dit exporteren naar Excel, als ik dit doe neemt hij een aantal velden niet mee, die ik wel meegenomen wil hebben.
Ik heb een aantal velden die berekend zijn, deze staan in de Rapportvoettekst, dit wordt allemaal niet megenomen. Het zijn velden als:
=[Veld1]-[Veld2] etc.

Ik wil dat dit ook meegenomen wordt..

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Die worden dan zeker berekend in het rapport zelf?

Ja klopt, maar ook de berekende data wordt niet mee genomen

Lijkt mij logisch. Overigens zijn berekeningen in voetteksten sowieso niet te exporteren (geldt dus ook voor berekeningen op het rapport, want je exporteert data uit de Recordbron. Dus velden die niet in de onderliggende bron zitten, worden niet meegenomen. Kortom: als je berekeningen wilt, dan moet je die in de query zetten (sowieso aan te bevelen) en niet op het rapport maken.

Een aantal velden zijn wel berekend mbv een query, die worden ook niet meegenomen, heeft dit ook te maken dat ze in de voettekst staan? Daarbij worden 2 datumvelden in de koptekst wel meegenomen

Hangt denk ik van de voettekst af. Rapporten exporteren naar Excel vind ik overigens bepaald geen fraaie optie; je kunt beter de bron (=query) koppelen in Excel en dan je werkblad daar op baseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan