Rapport exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha_Vink

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Beste forummers,

Ik heb een database gemaakt waarin een rapport wordt gegenereerd. Ik heb op de begin'pagina' van de database een knop staan om dit rapport te exporteren naar een bestand. Als ik hierop klik word mij gevraagd wat voor type document het moet zijn. Ik wil dat dit standaard als RTF document ge-exporteerd word. Weet iemand of dit mogelijk is, en hoe?

Met vriendelijke groet.

Tha Vink.

Als je het rapport opent, en je klikt op "Publiceren met Word", Dan gaat dit automatisch een .rtf bestand maken. Of ben ik verkeerd?

die optie zit er bij mij niet bij. Maar als ik op de door mij gemaakte knop druk krijg ik een schermpje waarin ik uit de volgende opties kan kiezen.

Rich Tekst Format
Data Access pagina
Microsoft Excel 97-2003
Text Files
Microsoft excel 5-7
HTML
XML
Snapshot Format

Het is nu de bedoeling dat ie standaard Rich Tekst Format kiest. Ik denk dat dit doormiddel van het aanpassen van de code moet. Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.

M.v.g. Tha Vink

Ok. Haal de codes van je knop er uit. Het enige wat moet overblijven is : DoCmd.OpenReport,"naam van uw rapport", acprevieuw.

Dan zien je in de menubalk, bovenaan, publiceren met word. Dit gaat automatisch een .rtf aanmaken.

Dit althans bij mij

Dit werkt bij mij helaas niet. Maar ik ben inmiddels wel wat verder.

Als ik op de tweede regel van het volgende stukje

stDocName = "Rapport"
DoCmd.OutputTo acReport, stDocName

achter stDocName en komma en dan een 5 doe, krijg de standaard optie om op te slaan als XLS bestand. Maar hoe ik ook met die cijfertjes speel, ik krijg het niet voor elkaar om het als .rtf bestand te krijgen.
:(

Waarom durfen mensen niet op de F1 knop te drukken?

Open de module waarin je Docmd.OutputTo commando staat.
Ga met de cursor in het woord OutputTo staan en druk op F1.
Je krijgt nu hulp op dit commando.

De syntax van het commando is als volgt:
expressie.OutputTo(objecttype, objectnaam, uitvoerindeling, uitvoerbestand, autostart, sjabloonbestand, codering)
Waar jij het over hebt is de uitvoerindeling. Hiervoor zijn door onze grote vriend Billy Gates een stel handige constanten gedefinieerd zodat je niet met nummertjes hoeft te kl***en:
acFormatASP
acFormatDAP
acFormatHTML
acFormatIIS
acFormatRTF
acFormatSNP
acFormatTXT
acFormatXLS

Probeer het nu eens met de acFormatRTF op de plek van uitvoerindeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan