Rapport geeft te veel bladzijdes

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankinZwolle

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
41
Ik heb een rapport gemaakt (met eerdere hulp en tips van Helpmij Octafish).

Nu ben ik hier mee aan het testen en kom achter een niet eerder opgevallen probleem. Ik krijg mooi het rapport als PDF-bijlage in de e-mail maar als ik de PDF bekijk zie ik tig-bladzijdes. Het lijkt wel dat voor ieder record in de tabel waarop het report gebaseerd is een bladzijde komt. Iedere bladzijde is gelijk aan de voorgaande.

Wie heeft een passend antwoord om bij een selectie van bijvoorbeeld maand 10, jaar 2014 één pagina in mijn PDF document krijg?
In de bijlage de database. Open het formulier Selectie en voer maand 10 en jaar 12 in. Klik op Print en de PDF komt in een e-mail terecht.
 

Bijlagen

  • E-mailen report.zip
    53 KB · Weergaven: 32
Heb inmiddels via een ander kanaal de oplossing.

Aan het hoofdrapport hing ook een recordbron (om de maand en jaar gegevens in de kop te krijgen). Die gaf dus ook een selectie terug en dat samen met de subrapporten was het te veel van het goede. Recordbron van hoofdrapport verwijderen en klaar.
 
Goedemorgen FrankinZwolle
zou je de oplossing in een voorbeeld dB kunnen zetten ik ben hier zelf ook nog mee aan het ********ken
en mij is het nog niet gelukt
met vriendelijke groet, Rene
 
voorbeeld db

Hallo Rene71,

Graag deel ik dit met je.
Zie bijlage. Als je het wilt proberen dan moet je maandnummer tussen 7 en 12 in het jaar 2014 kiezen.

Hier de quote van degene die mij hierbij geholpen heeft (utteracces.com).

The problem why you were getting multiple pages was because you bound the report to the same query as your subreports. That meant your report was actually showing all the records from the query, but since you did not select any fields to show on the main report, that wasn't obvious by just looking at it. To fix the problem, I removed the Record Source from the main report and just used expressions to display the month and year by referencing the hidden form.
 

Bijlagen

  • Createpdfreport_utteraccess.zip
    83,3 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan