Rapport-gegevens in grafiek verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

brounswiel

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Momenteel ben ik bezig met een meer jaren onderhoudsplan (MJOP) voor onze vve.
Ik heb daarvoor een relationele database gemaakt, die bestaat uit 3 hoofdbestanden, Entitteiten, Elementen en gebreken.
Alles werkt naar behoren. Ik wil een rapport maken waarop de volgende items worden weergegeven, het boekjaar, de totale uitgaven per boekjaar, de jaarkijkse reserveringen (inkomsten) en het eindsaldo voor dat betreffende jaar.
Nog steeds geen probleem. Nou wil ik de gegevens van dit rapport in een grafiek weergeven.
ik krijg alleen de totale uitgaven in de grafiek te zien. (de som van alle Entiteiten voor dat jaar)
Hoe kan ik de grafiek op de juiste manier manipulieren / programmeren zodat alle gegevens van dit formulier worden weergegeven???? In de gebruikte velden (variabele) staan rekenkundige gegevens.
Detail Kapitalisatie.jpgKapitalisatie.JPG

Alvast bedankt

De plaatjes zeggen me niet zoveel. Kun je niet een voorbeeld van de db posten?

Beste OctaFish,
bedankt voor je reactie, aan de DB heb je niets, alle velden ent_2010 t/m ent_2030 als ook de velden ent_Reserve2010 t/ ent_Reserve 2030 zijn van het type valuta. De velden in de records van de tabel Entiteiten, worden automatisch gevuld, waarvan hier de som is weergegeven. Als bijlage het relatieschema.Relaties.JPG

Of we aan de db niks hebben betwijfel ik; meestal zeggen plaatjes niet genoeg. Maar je laatste plaatje laat zien dat je db totaal niet genormaliseerd is, en dat zou ik toch eerst eens aanpakken. Want dit is vragen om moeilijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan