Rapport genereren op basis van een Form.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinr1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
110
Hallo allemaal,

Graag zou ik een rapport willen genereren op basis van een ingevulde formulier met daarin keuzerondjes.

In de bijlage alvast een voorbeeld zodat een beeld geschetst kan worden bij het idee.
Op zich weet ik niet waar ik moet beginnen of wat mijn plan van aanpak moet zijn.
Wel moet er nog een 2de keuzerondje komen bij 'ja'.

Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • Laatste opdracht.zip
    28,7 KB · Weergaven: 18
Rustig aan, laat een mens eerst rustig eten :)
Om te beginnen: het formulier met de keuzerrondjes mag je opnieuw doen, want dat is zo onbruikbaar. Ze zijn namelijk onafhankelijk van elkaar. Keuzerondjes moet je niet zelfstandig gebruiken; de mores is dat een serie keuzerondjes betekent: kies één optie. Wil je meerkeuze opties toestaan, dan gebruik je selectievakjes. Elk ander gebruik van deze opties verwart een gebruiker alleen maar, want dat zijn ze niet gewend. Niet doen dus!

Maar eigenlijk vermoed ik dat je wèl wilt kunnen kiezen uit Ja of Nee. En daarvoor gebruik je een Groepsvak. Daarmee maak je groepen van opties, waar er dus maar één van gekozen van worden. Voor elke vraag, of filtering voor je rapport, maak je dus een eigen groepsvak. Als dat gedaan is, kun je nadenken over je rapport, al kun je dat eigenlijk nu ook al wel doen. Het formulier heeft namelijk geen invloed op het rapport, hooguit op de hoeveeldheid records die je laat zien. En dat rapport heb je ook nog niet gemaakt, dus ik zou zeggen: doe dat ook alvast. Maak een rapport met alle gegevens die je terug wilt zien, op de manier zoals je ze wilt zien. Als het rapport af is, ga je de filtering op het formulier overbrengen op het rapport.
 
Bedankt voor je reactie. Wat ik tot nu toe heb staat in de bijlage.
Met welke vba filter ik alles weg als er een optie wordt gekozen en vervolgens op 'Rapport maken' wordt geklikt'.
 

Bijlagen

  • Final2.zip
    35,9 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan