Rapport genereren op basis van het huidige record in een doorlopend subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

reiniersmit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo,

Ik heb het volgende probleem: Ik heb een database met een Hoofdformulier. Op dit hoofdformulier worden 3 doorlopende subformulieren gebruikt.

Nu wil ik graag een rapport genereren met een knop op een van de subformulieren. Voor dat rapport wil ik dan graag de gegevens gebruiken van het record op het doorlopende subformulier dat op dat moment actief is (en niet van ALLE records) en de gegevens die op dat moment op het hoofdformulier worden weergegeven. Op het hoofdformulier zelf lukt me dat wel, maar niet in het subformulier.

Is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen?

Ik ben geen ontzettende held in access, dus misschien kan iemand me uitleggen wat ik fout doe of over het hoofd zie.

Uiteraard kan ik de db die ik tot nu toe heb opsturen om het geheel te verduidelijken als dat nodig is.

Groet Reinier

Hallo Reinier,

Het is een goed idee om de db mee te posten, want dat kijkt wat makkelijker. Het zou wel mogelijk moeten zijn om een rapport te openen a.d.h.v. een geselecteerd record in een subformulier. Ik neem aan, dat hoofd- en subformulier correct gekoppeld zijn.
Je zegt dat je wel een rapport kunt openen op basis van de gegevens uit het hoofdrapport. Dat lijkt er op, dat je de filtering dus niet goed hebt staan van het subrapport. Voor een eerste inschatting is het misschien een idee om de code die je bij het subrapport gebruikt hier te posten? Met dus graag een versie van de db.

Michel

Hoi Michel,

Dank voor je snelle reactie. Allereerst de vraag: hoe krijg ik die database geupload? Ik zie dat ik max 100 kb mag meesturen.... gecomprimeerd is die van mij 350 ofzo... dus dat mag dan weer niet.

Reinier

Je kunt met WinRar eenvoudig kleinere bestanden aanmaken, die precies de goede grootte hebben.
Zie afbeelding.

Michel

Bijlagen

• Archiveren.jpg
    Archiveren.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan