• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapport genereren uit exceldata

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Beste mensen,

Mijn probleem is als volgt.

In de onderhoudsperiode bij het bedrijf waar ik werk heb ik samen met een monteur van een extern bedrijf de regelkleppen geinspecteerd. De gegevens van deze inspectie heeft hij verwerkt in een excelsheet.

Per regel in excel heeft hij dus 1 regelklep beschreven o.a. type staat etc.

Ik moet dus vanuit excel voor elke klep een rapportje kunnen maken. Dit mag in excel of in word. Maar ik wil dan ook de bestandsnaam waarin hij het rapport opslaat kunne beheersen ( bv. door dit in een extra kolom in de zelfde excelsheet te zetten)

Nu ben ik net begonnen en roep al allerlei vragen in me op.. moet ik dit in VBA doen. Of is er een functie in excel

Wie zou me op gang willen helpen...

met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Bijlagen

Doe maar niet in Word.
Bekijk eens de optie Draaitabellen. Extra > Draaitabelrapport.

Richard

Best Richard,

ben al bezig geweesl met die draaitabellen. Alleen door weinig ervaring krijg ik er niet uit
wat ik wil. Maar goed vannacht de nachtdienst dus een boel tijd om het een en ander uit te zoeken.

groeten henry

Beste Henry,

Iets wijzer geworden tijdens de nachtdienst, of moest je ook 'echt' werken? :cool:

Richard

werk

Best richard,

Ik kan wel even uitleggen wat voor werk ik doe. Maakt het praten wat makkelijker.
Ik ben storingsmonteur bij Abbott in Zwolle. Dit is een fabriek die onder uit maakt van een groot amerikaans concern. Wat wij in Zwolle maken is voeding voor de medische industrie. Dus baby voeding bv zonder lactose e.d. , maar ook drankjes voor mensen die in het ziekenhuis aan moeten sterken. En infuusflessen met voeding.

klik hier om door te gaan naar de pagina van abbott nederland

De nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag zijn voor ons monteurs ideale momenten om dingen op papier te krijgen. Dit omdat een aantal afdelingen waar je normaal werk van hebt stil staan. Dus mijn rapportjes maken en dingen organiseren doe ik dan.

Ik ben wel iets wijzer geworden met die draaitabbellen alhoewel ik het hoe en wat nog wel een beetje mis. Maar goed ik denk zo. Als ik informatie niet heb dan moet ik eerst goed zoeken voordat ik verder ga. Dus ik heb een boek besteldt "Excel data-analyse voor Dummies " Daarin stond volgens het verhaal op Bol.com iets meer over hoe je werkt met draaitabbelen. En hoe je meer gebruik kunt maken van de analyse functie's van Excel

Dus het zit nog in de pen... ik hou je op de hoogt. En mocht je informatie voor mij hebben :P is echt altijd welkom

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek

we zijn vandaag even in Rotterdam langs de Ark gereden. Imposant. 13m hoog en 70m lang!

Ik ken hem.. Dat is me al eens eerder gezegt :P
Heeft verder weinig van doen met mijn vraag... Hoop dat maandag mijn boek aankomt :P en dat ik daar verder mee komt. Krijg maandag ook iemand zijn office 2007 CD te leen .. Iemand daar ervaring mee ??

Groeten henry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan