• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapport genereren vanuit excel databestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi,

Wederom een vraag(je),

Ik heb een excel bestand welke komt uit ons logistieke systeem.
Dit bestand wordt aangemaakt door dit systeem en is vrij in te richten welke gegevens in de tabel komen te staan. Op zich mooi, maar nu wil ik met deze gegevens een overzicht maken. Het gaat om nog te te ontvangen inkoopopdrachten (deze zijn dus te laat).
Het overzicht kan ik zo instellen dat alle orders welke moeten binnen komen tot de dag van vandaag (vandaag is peildatum). Echer nu wil ik hiervan een fax laten maken met deze informatie. Echter kan het voorkomen dat ik bij 1 leverancier meerdere orders in backorder heb staan, en dit wil ik dus op 1 pagina hebben (dus 1 x leverancier en x maal de bestelregels).
Nu heb ik geprobeerd dit te doen met word en document samenvoegen, dit werkt op zich wel daar het niet dat ik dan per pagina 1 regel zie dus 5 bestel regels = 5 pagina's en dat kan niet helemaal de bedoeling zijn. Maar kan dit ook in excel (vertikaal zoeken?)

Wie kan me een tip geven hoe dit op te lossen.

Gr. Robbie32

Kun je een voorbeeld bestand bijvoegen om het eea te verduidelijken?

mvg,

Rien

Bij deze,

Ik wil dus b.v. van leverancier 4 de openstaande orders 20000015 en 20000016 op een apart blad hebben staan maar ook van bv. leverancier 5 de orders 20000032, 20000021,20000013 etc.

Bijlagen

Uit hoeveel verschillende leveranciers kan dit bestand bestaan?

Dat is variabel... we zijn een klein bedrijf... en dus kan het zo zijn dat er vandaag weer een aantal leveranciers bij komen.. dus als ik je vraag een beetje begrijp, met een apart bestand voor leveranciers.. dat is geen optie.. dat had ik zelf al bedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan