Rapport inhoud memo-veld wordt niet volledig weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

williamjr007

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Hallo,

ik heb volgend vreemd probleem:

Als ik een rapport afdruk (of print-preview) worden alle waarden mooi getoond van de verschillende velden, maar 1 tekstveld wordt maar gedeeltelijk weergegeven.
Ik spreek hier over een memo-veld (in Access 2016 heet dat blijkbaar 'Lange tekst').
De eerste paar regels worden weergegeven, maar dan stopt het abrupt in het midden van de tekst. Heel vreemd. Nog nooit voorgehad.

De opties "Te vergroten/verkleinen" staan aan, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand iets gelijkaardigs ervaren, en mogelijk een oplossing?

Merci

Gebruik je soms een query als basis voor je rapport?

Ja, inderdaad. Maar als ik de inhoud van de query bekijk staat de volledige tekst er wel.
Ik heb net eens een test gedaan met een lang stuk tekst, en enkel de eerste paar regels worden in het rapport weergegeven. Heel vreemd.

Staat de query op Group By?

Nee, staat niet op 'Group By'. Heb dat al geprobeerd maar geen verschil.
Ik heb het eens nagegaan in Word, en er worden exact 255 tekens getoond in mijn rapport, en dat terwijl het veld ingesteld staat op 'Lange tekst', zonder beperking.

Heb dat al geprobeerd maar geen verschil.
Dat maakt het ook alleen rotter :). Je had Totalen dus hooguit uit kunnen zetten. Doe je iets met vba wellicht? Opmaak op het veld?

Helaas niets van dat allemaal.... een simpele knop die het rapport oproept en voor de rest perfect werkt, behalve met de 'lange-tekst-velden'...op de een of andere manier worden die beperkt tot 'gewone tekst' (dus max 255 tekens).
Heb al wat gegoogeld en blijkbaar toch meer mensen met de problemen sinds Access het memo-veld eruit heeft gekieperd.
Wel rot..:(

Staat de query op Group By?

Ik heb me schromelijk vergist OctaFish! In de query krijg ik ook maar 255 tekens te zien! In de originele tabel zie ik de gehele tekst, maar niet in de query.
Is er ergens dan een beperking in het aantal tekens dat een query veld kan tonen of zo?

Laat de query eens zien, zou ik zeggen... En Allen Browne heeft ook nog wat oorzaken op een rij gezet, die wellicht de oorzaak zijn.

Vraag me niet hoe of waarom maar het is inmiddels opgelost.
Wat heb ik gedaan:

Een nieuwe query gemaakt, waarbij ik begonnen ben met het Lange-tekst-veld. Telkens een nieuw veld toegevoegd en gecheckt of het nog klopte. Uiteindelijk heb ik net dezelfde query als de vorige, met het verschil dat het nu wel werkt, en de oude dus nog (steeds) niet. Ik heb daar geen verklaring voor, maar het werkt terug, dus dik tevreden!
Bedankt om mee te denken!

Dan zou ik in de oude query het memoveld ook eens vooraan zetten en kijken of hij dan wel werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan