Rapport layout probleempje met samengesteld blok

• Onderwerp starter Onderwerp starter Johgs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een rapport waarin ik een tekstgedeelte wil samenstellen uit een door de gebruiker geselecteerd aantal memo velden.
Op zich is dit geen probleem en krijg ik alle gewenste memoblokken in het rapport, alleen uiteraard aan elkaar geplakt, niet echt bevordelijk voor de leesbaarheid. Ieder memo blok apart geeft wel een keurige scheiding maar als het betreffende blok niet geselecteerd is, zit ik weer met een flink leeg stuk.

Is er een mogelijkheid om in een veld tekst aan elkaar te plakken en tussen ieder deel een nieuwe regel te forceren?

Of iemand een beter idee? Het betreft een 8-tal teksten, enkele een korte regel maar helaas ook enkele die te lang zijn voor een tekstveld en als regel worden er maar 1 of 2 geselecteerd voor het rapport.

Inderdaad, geen idee hoe die hier terecht is gekomen :).

Geen idee, ik had jouw vraag in ieder geval niet open staan (laat staan gelezen) toen ik dat antwoord op die andere vraag aan het tikken was. Technische storing zullen we het maar op houden... Back to the topic :). Je kunt lege memovelden volgens mij wel wegkrijgen met de eigenschappen <Te verkleinen> en <Te vergroten>. Of heb je die al aan staan?

Nee, dat niet.
Maar ze zijn niet leeg, alleen worden ze niet allemaal gebruikt. Zijn een aantal standaard omissies die in een brief gezet worden en vandaar dat niet alle velden altijd gebruikt worden, alleen de van toepassing zijnde omissie omschrijvingen.

En hoe bepaal je dan dat een bepaalde tekst wel gebruikt wordt, en een ander niet? Moet Access toch ergens op kunnen baseren.

Via een formulier worden de gewenste teksten geselecteerd door aanvinken, de vinkjes staan in een tabel en het rapport gebruikt de tekst via het bekende IIF vinkje = ja dan tekst zoniet blanco.

Mij ontbreekt de tijd om de situatie na te bouwen, dus dan weet je wat er gaat komen: zet er een voorbeeldje bij ;).

In 't weekeinde even wat lastig, telewerken heeft zijn beperkingen, maar ga eens kijken wat met dat verkleinen en vergroten mogelijk is.

Verkleinen en vergroten in combinatie met een standaardhoogte van 0 lijkt te werken, hoef ik ook niet al die velden aan elkaar te plakken, dat werd een erg lange onoverzichtelijke vloek.
Ik had die eigenschap begrepen als te verkleinen en te vergroten door de gebruiker, bij formulier leek met dat wel bruikbaar, over het nut bij rapporten had ik mijn twijfels.

Dus goed nieuws voor je tijdsbesteding, weer een probleem opgelost.

PS
Hoogte automatisch aanpassen lijkt me een betere naam voor de eigenschap dan te verkleinen/vergroten. ;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan