Rapport maken in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathias123

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Beste,

Ik ben beetje een leek in access en zou graag heel wat bijleren. Ben wat boeken aan het verslinden en ondertussen een klein projectje aan het uitwerken.
Kan iemand mij helpen met volgend probleem:

In bijlage vind je een voorlopige test van mijn te bekomen access database en een rapport dat ik uit de database zou willen trekken.
Wat ik niet weet is of hetgeen ik zou willen mogelijk is?

Kan iemand mij helpen? Mish een voorbeeld maken?
Bijlagen kan ik niet uploaden.
Wie mij wil helpen, geef effe mail adress en dan stuur ik de bestanden door

Alvast bedankt,

Mats

In bijlage vind je een ....
De bijlage is niet helemaal gelukt. Mag je nog een keer proberen :) Wellicht heb je hem niet gezipt; HelpMij accepteert geen database format, dus je moet hem in een zipje stoppen.

Ik snap niet waarom je die berekende velden Jaar en Maand in je tabel hebt gezet; die zijn volkomen overbodig (zowel het Berekende veld als jouw velden) want dat kun je prima in een query berekenen. Met exact dezelfde formules. In tabellen horen geen gegevens die afhankelijk zijn van andere gegevens uit hetzelfde record (lees het hoofdstuk Normaliseren er nog maar eens op na). Verder gebruik je in je tabel Keuzelijsten met opzoekveld en als je mijn cursus gelezen hebt, dan weet je dat ik daar een enorme tegenstander van ben. In een tabel hoor je te allen tijde de feitelijk opgeslagen gegevens te zien, niet de vertalingen uit andere tabellen. Dus ook dat ga ik voor je aanpassen. Ik vermoed dat je de verkeerde boeken aan het verslinden bent :).
Als ik je pdfje goed interpreteer, dan zou het er ongeveer zo uit moeten zien als in het rapport dat in de bijlage zit.

Bijlagen

Cursus access

Octafish,

Alvast bedankt voor het antwoord. Als ik dit zo lees ben ik idd verkeerd bezig. Ik bekijk meteen hetgeen jij voor mij hebt gemaakt. Maar in je bericht spreek je over jouw cursus? Waar kan ik die terugvinden? Zou deze wel graag bestuderen om mijn access kennis grondig omhoog te krikken.

Grts Mathias

Octafish,

Net even je uitgewerkt voorbeeld bekeken. Dit is dus wat ik wou. Alvast bedankt man.
Mag ik je voor eventuele verdere vragen nog contacteren?

Grts Mathias

Ik zou zeggen: als je meer vragen hebt, stel ze op het forum :)
De cursus vind je in de Handleidingen sectie, en er staat regelmatig een nieuwe aflevering in de Nieuwsbrief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan