Rapport maken met variabele eisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldbuma

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2010
Berichten
6
Ik ben nog maar een dummie in het gebruik van Access, maar wil toch een goed werkend formulier hebben waaruit rapporten gemaakt kunnen worden met variabele eisen.

Ik heb een Tabel met oa de volgende data:
Project
Voertuig
starttijd
eindtijd
enz

Nu heb ik een formulier opgezet waarbij oa 2 checkboxen staan die allebei een combobox (de)activeren. Hieronder de setup:

Checkbox 1: (de)activeert combobox 1
Combobox 1: krijgt input uit een query die data uit "project" haalt in de tabel

Checkbox 2: (de)activeert combobox 2
Combobox 1: krijgt input uit een query die data uit "voertuig" haalt in de tabel

Ik krijg nu via een query de juiste data in het rapport als ik beide comboboxen in heb gevuld. Maar ik wil eigenlijk dat als er een checkbox niet is geactiveerd dat alle data uit de tabel wordt gerapporteerd. Nu is het namelijk zo dat als de er een checkbox niet is geactiveerd er een window verschijnt waarbij ik het project en voertuig moet definieren om niet een leeg rapport te krijgen.

Kan iemand mij helpen met het creeeren van een criteria in het query dat aangeeft dat als er een checkbox niet is geactiveerd, alle data wordt gerapporteerd?

Lodewijk.
 
Laatst bewerkt:
opgelost

Ik heb de boel zelf al opgelost door verschillende reports aan te maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan