rapport maken per persoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Ik ben al tijden bezig om een rapport te maken van de snipper uren. Het probleem is dat ik steeds een overzicht krijg van alle personen en ik wil alleen een rapport van de persoon die ik in het hoofdscherm heb staan.

Het is namelijk de bedoeling om dat rapport te verzenden naar die persoon. en het mail gedeelte werk wel, maar niet het opmaken van het rapport

wie heeft er een duidelijke uitleg voor mij. want met de uitleg op de verschillende sites kom ik er niet uit.

where clause

Je kunt het openen van een rapport een where-clause meegeven. Als je bijvoorbeeld een persoonsid gebruikt, dan zou het openen van je rapport er als volgt uit kunnen zien:
Code:
    DoCmd.OpenReport "mijnrapport", acViewPreview, , "id=" & Me!id
aangenomen dat er veld op je formulier staat dat id heet en de persoonsid bevat.

Dat werkt wel, maar het rapport hoeft niet geopend te worden. Hoeft alleen maar verzonden te worden.

Is het ook mogenlijk om het rapport niet als bijlage, maar in de opmaakt van de mail te verwerken? heHet rapport wordt als een html in de bijlage gezet.

Laatst bewerkt:
Maak een query voor dit rapport met in de criteria bv het Id nummer,
je krijgt dan de vraag welk Id vul in en je hebt op het rapport staan wat je zelf wilt van de persoon,
Het versturen in pdf doe met een macro OBJECT VERZENDEN.
Bij object type zet je Rapport
Objectnaam de naam van het rapport
Uitvoeringindeling is PDF

Maak een knop vande macro

Succes JTMT

Rapport maken is me al gellukt, met een query.

en ik bedoel niet dat ik het als een pdf bestand gaat versturen, maar dat het rapport in de mail zelf staat, waar je normaal je bericht typt.

Kan ik via access ook outlook opdracht geven om de mail te verzenden?

Private Sub Knop77_Click()
On Error GoTo Err_Knop77_Click

Dim stDocName As String
stDocName = "vakantieplanner"

Dim strRecipient As String
strRecipient = Me.E_mail

DoCmd.SendObject acReport, stDocName, acFormatHTML, strRecipient, , , "vakantieplanner", , True

Exit_Knop77_Click:
Exit Sub

Err_Knop77_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop77_Click

End Sub

Dit is de code die ik gebruik voor het verzenden van de mail.

Laatst bewerkt:
Foutmelding bij whereclause

Allen,

Zou je mij kunnen helpen met hetzelfde probleem? Ik heb een rapport gemaakt met adresgegevens van klanten. Ik wil deze per klant kunnen printen maar ik krijg een overzicht van alle klanten. Zowel het klanten formulier bevat een ID en het rapport ook.

Ik voeg een knop toe in het klanten formulier en typ daar bij gebeurtenis je code in : DoCmd.OpenReport "mijnrapport", acViewPreview, , "id=" & Me!id

Ik verander uiteraard "mijnrapport" voor de juiste waarde maar als ik klik op de aangemaakte knop krijg ik de melding "kan DoCMD niet vinden".

Ik heb ook geprobeerd de knop in te voegen en via het dialoogvenster dat volgt te kiezen voor rapportbewerkingen --> print rapport en vervolgens bij Where je code in te geven DoCmd.OpenReport "mijnrapport", acViewPreview, , "id=" & Me!id. Ik krijg dan de melding dat de expressie niet ontleed kan worden.

Ik zou hulp hierbij zeer waarderen aangezien ik deze functionaliteit graag wil gaan gebruiken, ook bij andere onderdelen maar ik begrijp de logica niet die Access hiervoor hanteert.

Bvd!

heb je al een query aangemaakt om de gegevens te verzammelen. En bij de Id_persoon een expressie maken dat die gelijk moet aan de Id_persoon van je form.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan