Rapport maken van gegevens uit 2 tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertsp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

Ik ben bezig met een klein facturatieprogramma te maken. Ik heb 2 Tabellen gemaakt en deze zijn: Factuur en Facturatiegegevens.

In de Tabel Factuur heb ik een veld "Aan Wie". In dit veld kan ik de Id selecteren van de Tabel Facturatiegegevens. De bedoeling is wanneer ik een rapport maak, de hele record van de ID wordt weergegeven in het veld "Aan wie".

Ik heb al heel wat geprobeerd, maar het lukt me niet.

Iemand raad?

alvast hartelijk bedankt

De vraagstelling is een beetje onduidelijk:

De bedoeling is wanneer ik een rapport maak, de hele record van de ID wordt weergegeven in het veld "Aan wie".
Ik neem niet aan, dat je alle informatie uit één record in één veld wilt zetten...

Ik zou gedacht hebben dat je in het subrapport [Facturatiegegevens] alle velden wilt zien op basis van de ID die je selecteert in het rapport [Factuur]

Het laatste probleem is simpel op te lossen, want als je een rapport naar de detailsectie van een in de ontwerpstatus geopend rapport sleept, maakt Access automatisch een koppeling op basis van het sleutelveld uit het hoofdrapport.
Als dat niet gebeurt, dan is er meestal iets mis met ofwel de data in de twee tabellen, de veldinstellingen van het te koppelen veld in de twee tabellen, of is er geen goede relatie gelegd tussen de twee tabellen, bijvoorbeeld vanwege een van de hiervoor genoemde problemen.
Is het mogelijk om een voorbeeldje te posten zonder gevoelige informatie?

Michel

Wat lukt niet?

Er zat overigens geen relatie tussen de 2 tabellen.
Als je nu kijkt bij Relaties, zie je dat er een een-op-veel relatie ligt tussen de 2 tabellen.

Ik heb een Select statement op het rapport gezet (Recordbron):
Code:
SELECT *
FROM Facturatiegegevens INNER JOIN Factuur ON Facturatiegegevens.Id = Factuur.[Aan Wie];

Dit betekend zoiets als selecteer alles (*) uit de 2 tabellen en gebruik Aan Wie (en Id) als koppeling tussen de 2 tabellen.

Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan