Rapport maken van gezochte velden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Beste mensen,

Ik ben bezig met het maken van een database maar met mijn kennis schiet dat niet erg op als het te moeilijk word. Ik heb de wil en interesse wel om het op te pakken maar ik zit nu een beetje vast vandaar dat ik om uw hulp vraag.

Ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd waarbij in de vba-code nader uitleg volgt. Dit zijn wat kleine aanpassingen die nog moeten volgen.
Verder zou ik graag een rapport willen maken van de opgezochte items. Dit lukt mij (nog) niet.
Het lukt me wel om een rapport te maken van de hele tabel, maar niet van een gedeelte.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest met mijn uitleg.
Bij voorbaat dank.
Groet,
Abel Visscher

Laatst bewerkt:
Is het überhaupt wel mogelijk om de waarde van een tekstvak te kopieren naar een andere?

Groet
Abel

Misschien moet je eerst uitleggen wat de bedoeling is. Je kunt een waarde wel van formulier één kopieëren naar formulier twee, maar dat formulier moet dan wel geopend zijn. Momenteel gebeurt dat nog niet op je formulieren.

Ik zou graag willen dat wanneer ik in het menu-frm een waarde invoer in b.v. het bovenste tekstveld het daarbij behorende zoekformulier-tabel1_frm word geopend met de velden die de waarde bevatten die ik ingevoerd heb, en dat tevens in dat formulier bij U hebt gezocht op diezelfde waarde komt te staan.
Dit zelfd zou ook moeten gebeuren in het zoekformulier zelf. Zodra ik bij nieuwe zoekopdracht een waarde invoer moet er gezocht worden en moet diezelfde waarde in U heeft gezocht op komen te staan. En daarnaast wil ik van het gezochte resultaat een rapport kunnen maken.
Misschien via hetzelfde filter? Ik krijg het niet voor elkaar.

Ik voeg een nieuw bestand toe, ben daar al een beetje verder.
Ik heb daar al rapporten toegevoegd maar die geven de inhoud van de hele tabel weer. Verder is het zo dat als ik op de knop rapport klik dan wordt hij direct afgedrukt in plaats van zichtbaar gemaakt en dat wil ik graag.

Ik hoop dt het nu wat duidelijker is.:o

Groet,
Abel Visscher

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf nog even verder aan het prutsen geweest en heb het al voor elkaar gekregen dat ik een goed werkend rapport krijg via een query.
Allen drukt hij nog steeds direct af als ik op de knop rapport druk. Waar zit hem dat in?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb te vroeg gejuicht, het rapport is toch nog niet goed.
Als ik in het formulier zoekformulier-tabel1_frm bv waarde 3 tik dan zie ik 3C, 3CC, en 3CCC.
Dat is ook de bedoeling. De query die eraan hangt geeft alleen maar 3C weer, wat doe ik fout.
Zie nieuwe bijlage

Groeten,
Abel Visscher

Laatst bewerkt:
Ik zal er zo eens naar kijken. Om een rapport overigens te zien, i.p.v. afdrukken, moet je in de code de optie DoCmd.OpenReport sRapport, acViewNormal vervangen door: DoCmd.OpenReport sRapport, acViewPreview

Beste Michel,

Bedankt dat je er naar wilt kijken.:thumb:
Dat van acPreview had ik al gevonden, maar nog niet gemeld.

Groeten,
Abel

Beste mede forumers,

Ik ben er ondertussen achter gekomen hoe ik de inhoud van een tekstvak kan tonen in een andere:

Tekst1.Value = Tekst2 dat is op zich vrij simpel.
Maar nu wil ik graag dat Tekst1 van Form1 getoond wordt in Tekst2 van Form2.
Voorbeeld: (Form2 is actief) Tekst2.Value = Form1.Tekst1.
Maar dit werkt niet,hoe moet dit wel?

Groeten,
Abel Visscher

Je moet de Form referentie aanpassen. Hoe precies, hangt af van hoe je de twee formulieren gebruikt. Om op een hoofdformulier naar een control op een subformulier te verwijzen gebruik je volgende constructie:
Me!Subform1.Form!ControlName

Beste Michel,

Hoe plaats ik dat in mijn voorbeeld. Mijn kennis op vba gebied is (ver) beneden pijl.
Het moet vanuit menu_frm naar zoekformulier-tabel1_frm.
Ik werk overigens niet met een subform?!
Alvast bedankt.

Abel

Beste mensen,

Ik heb het nog niet opgegeven en ben dus verdergegaan met mijn probleem.
Ik heb ook maar weer een bijlage geplaatst met de resultaten tot nu toe. ik hoop dat iemand hier naar wil kijken.
Ik heb in de Query (ZOEKEN-TABEL1_qry) een regel geplaatst bij criteria nl: Like [Forms]![ZOEKFORMULIER-TABEL1_frm].[Tekst16] & "*"
Nu krijg ik in deze query wel een overzicht van wat ik zoek, maar hij toont niet alles.
Als ik op 4 zoek krijg ik alleen 4 D, 4 D D, 4 D D D, en 4 D D D D te zien en niet alles waar een 4 in zit. Hoe kan dit, wat doe ik fout?

Groeten,
Abel

Laatst bewerkt:
Beste forumers,

Langs deze weg wil ik mijn probleem toch nog een keer onder de aandacht brengen, daar deze nog niet is opgelost. Met name het probleem van het maken van een rapport zou ik graag opgelost zien. Ik weet het niet meer.
Ik voeg het bestandje ook nog maar eens bij.

Groeten,
Abel Visscher

Laatst bewerkt:
Je hebt lang genoeg moeten wachten ;)
Formulier 1 werkt nu denk ik wel...

Bijlagen

Hallo OctaFish,

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie en hulp. Dit is wat ik bedoel.:thumb:
Nu ben ik bezig geweest om het tweede zoekveld in te stellen, maar er gaat iets mis en ik kan niet vinden wat.:( Er wordt elke keer weer gevraagd om een parameter in te stellen bij TAB1 KOLOM1 terwijl ik volgens mij in TAB2 KOLOM1 werk. Er staat waarschijnlijk ergens iets verkeerd ingesteld alleen ik zie het niet. Wil jij hier nog eens naar kijken?:o
Zou je ook willen aangeven wat er verkeerd staat?
Bij voorbaad dank.

Groeten,
Abel Visscher

Laatst bewerkt:
Da's relatief één van de makkelijkere antwoorden.... Ik denk, dat als je naar het plaatje kijkt, je wel even onder de tafel wilt verschuilen? :D

Geeft niks, ik maak dit soort foutjes ook nog steeds ;)

P.S. Kijk ook nog naar de knop Groeperen en Sorteren...

Bijlagen

• Velden.jpg
    Velden.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 23
1000 keer sorry, ik heb het verkeerde bestand toegevoegd.
Die herbenoeming van de velden had ik al gedaan, maar bij het openen van het tweede rapport vraagt hij dus elke keer naar om de parameterwaarde voor TAB1 KOLOM1 terwijl die wel op TAB2 KOLOM1 staat ingesteld volgens mij. Hij doet het alleen bij de eerst kolom en de andere twee dus niet. En dit begrijp ik dus niet! Ik durf het onderhand al bijna niet meer te vragen, maar eu, heb je even? Ik voeg de nieuwe bij.

Laatst bewerkt:
Had je ook al gekeken naar de Sorteeroptie in de knop Groeperen en Sorteren? Want die had ik de eerste keer ook over het hoofd gezien...
Kijk overigens nog wel even naar het nieuwe voorbeeld!

...En inderdaad lag daar het probleem!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan