rapport maken van meerdere ja/nee velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dencar77

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
Bekijk bijlage 179420Beste allen,

ik zit al een tijdje met een probleem waar ik niet geheel uit komen, welteverstaan:

- Ik heb meerdere ja/nee velden en daar wil ik 1 rapport van maken waarin alleen de aangevinkte velden op het rapport zichtbaar krijg.

Ik heb een tabel gemaakt met daarin meerdere velden. Veel velden van deze velden hebben een ja/nee-veld. Nu wil ik deze in een rapport weergeven, maar dan alleen de aangevinkte ja/nee velden. Wanneer ik een criteria aanmaak bij het eerste ja/nee veld dat ik alleen de "ja" veld wilt zien en dan vervolgens bij de volgende twee ook wil doen, dan krijg ik niets te zien. Wanneer ik alleen bij de eerste "ja" plaats, dan zie ik van de andere ja/nee velden de gegevens niet....

Nu had ik gelezen dat ik een subrapport kan maken waarbij ik van elk ja/nee veld een query maak. Daarna maak ik van 1 een hoofdrapport en doe van de andere twee ja/nee velden een subrapport maken. Deze plaats ik in het hoofdrapport, maar dat werkt bij mij niet bepaald. Ik zie ontzettend veel velden ineens. Veel ook blanco.

Wie o wie kan mij helpen?

Het is misschien zeer chaotisch omschreven, maar ik zit even vast :)

PS: ik wil best het bestand hier plaatsen zodat iemand er naar kan kijken. Het is een blanco bestand (geen gegevens ingevoerd bedoel ik dan). Maar is dat mogelijk hier?

Laatst bewerkt:
Je kunt de db plaatsen als je hem eerst comprimeert, en vervolgens zipt. Als er niet teveel gegevens in zitten, is hij klein genoeg om te posten.
Je wilt dus niet alleen records zien waarvan alle velden zijn aangevinkt, maar op basis van één veld? In dat geval zou je inderdaad met subrapporten kunnen werken. Overigens is een subrapport hetzelfde als een normaal rapport; enige verschil is dat een subrapport op een ander rapport staat. En daarmee wordt het automatisch een subrapport.

Bedankt alvast voor je tips OctaFish. Ik heb een basis cursus voor Access vorig jaar gevolgd, echter was dat echt de basis van basis en niet een gevorderden niveau :). Ik heb de "DB" bij mijn eerste thread toegevoegd. Ik zal vast het een en ander "anders" gemaakt hebben.

Zoals je in de DB kan zien heb ik drie urgentie niveaus gemaakt: Hoog, Gemiddeld en Laag.
Vervolgens heeft elke urgentie 5 onderwerpen waar de knelpunt op slaat: Doctrine, C2, Training en Opleiding, Organisatie, Middelen en Personeel.
Alle velden (urgentie en DCTOMP) zijn Ja/Nee-velden. Dit om de gebruiker van de DB het makkelijk te maken en niet constant de woorden moet intypen.

Nu wil ik van alle drie de niveau's de DOCTRINES zien in een rapport, maw ik zal een query moeten hebben van de drie ja/nee-velden. An sich lukt dat wel, maar dan zal ik geen criteria moeten toevoegen. Ik zie dan ALLE invoergegevens, dus ook van C2 en de overigen.
Nu wil ik bij de DOCTRINES(hoog, gemiddeld en laag) alleen de aangevinkte "ja" velden zien in 1 query/rapport.

Ik heb geprobeerd om van de DOCTRINE HOOG het een hoofdrapport van te maken en vervolgens van de GEMIDDELD en LAAG deze erbij toevoegen, maar dan krijg ik ook weer alle resultaten te zien....??

Laatst bewerkt:
Een database met weinig gegevens is prima om mee te stoeien. Een database zonder is daarentegen een beetje waardeloos. Want dan zie je helemaal niks in je rapporten. En dat werkt bepaald onhandig. Je snapt natuurlijk wel dat ik geen zin heb om een half uurtje gegevens in te kloppen...

Bekijk bijlage 179634Octafish,

ik ben er achter gekomen hoe dit opgelost kan worden.

Stelling: je wilt van drie ja/nee velden alleen de ja velden van elk zien (query).
Oplossing: Bij het eerste veld tik je bij CRITERIA "JA" in (zonder de "").
Vervolgens doe je 1 regel daaronder bij OF "Nee" intikken (wederom zonder de ""), echter plaats je bij het volgende ja/nee veld "Ja" in (nogmaals zonder de "").
Nu laat hij voor de eerste twee ja/nee-velden alle aangevinkte velden zien. Deze stap kan je dus eindeloos voortzetten. Zie bijgevoegde afbeelding van de oplossing.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan