Rapport maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Ik wil graag een rapport maken van een database maar deze werkt niet ! Ik kan wel een Tabel,Query en een Formulier maken maar bij het maken van een Rapport geeft hij, na alles ingevoerd te hebben, een bericht als deze "de wizard kan het rapport niet maken" (dit bij de keuze rapport maken met wizard) en het volgende bij rapport maken in ontwerpweergave "bij het opvragen van de printergegevens voor dit object is een fout opgetreden. het object is mogelijk naar een printer gestuurd dat niet beschikbaar is" (terwijl ik niets heb doorgegeven aan de printer) ik heb mijn office XP een tijdje terug opnieuw moeten installeren en daarna deed dit probleem zich voor, voorheen werkte het wel. Ik
werk met windows ME. Weet iemand het probleem ?

Anton.

Rapport in Access

Sorry, maar van dit antwoord kan ik niets maken.

mvg, Anton.

Heb je wel een printer geïnstalleerd? Zo ja, wat staat nu als standaardprinter ingesteld?

Groetjes,
Bennie

Rapport maken in Access

Ja , ik heb de HP Deskjet 930 C geïnstalleerd en hij staat ook als standaard printer genoteerd. Maar dat venstertje met de tekst "kan geen rapport maken" laat hij al zien voor ik hem wil printen, dus ik krijg het rapport zelfs niet op het scherm te zien.

mvg, Anton.

Dat begrijp ik wel, maar ik begrijp ook dat het probleem printergerelateerd is. Lees deze berichten (vanaf het derde bericht). Is deze opmerking: "One thing I think I neglected to mention: When the reports tab is the
active, NONE of the print or send options are available (print options, print preview, etc.)" ook op jou van toepassing? In de berichten staan nog meer tips. Probeer die ook uit.

Groetjes,
Bennie

Rapport in Access

Hé Bennie,

Bedankt voor de genomen moeite maar ik kom hier niet aan uit. Ik krijg het niet voor elkaar om een "rapport" te maken. Begrijp niet goed waarom hij dit de vorige keer wel deed.

mvg, Anton.

Voeg eens een nieuwe printer toe. Maakt niet uit welke en maakt ook niet of je die hebt. Maak die eens standaard en probeer het opnieuw.

Groetjes,
Bennie

Access "rapport maken"

Dag Bennie,

Ik heb gedaan wat jij me vertelde en heb zomaar een andere printer als standaard gebruikt en jawel ik kan weer rapporten maken. Alleen wat is nu het probleem, kan hij de andere printer niet vinden dan ? Ik heb het "office pakket" niet compleet geïnstalleerd, dus alleen standaard en niet de uitgebreide optie, kan dat misschien ook een probleem zijn ?

Mvg, Anton.

Nee, dat lijkt mij niet, want met een andere printer doet die het wel:) Verwijder de HP Deskjet 930 C en installeer die printer opnieuw. Maak die vervolgens standaard en probeer het nogmaals.

Groetjes,
Bennie

Rapport in Access

Dag Bennie,

Ook na opnieuw de printer te hebben geïnstalleerd werkt "een rapport maken" niet. Moet ik misschien office pakket opnieuw installeren ? Ik begrijp niet goed waarom dat de vorige keer ( voordat ik mijn pc opnieuw heb geïnstalleerd) wel goed werkte en nu niet meer, weet jij daar een antwoord op ?

Mvg, Anton.

Helaas, daar zou ik geen antwoord op weten. Zo gaat het helaas vaak. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet. Rara... Anders moet je die "fake" printer behouden en die gebruiken als je met Access aan de gang gaat. Je kan het overigens wel proberen natuuurlijk om Office opnieuw te installeren.

Groetjes,
Bennie

access en rapporten maken

Hé Bennie,

Het is niet gelukt, ook niet na het opnieuw installeren van Microsoft Office XP Pakket.

Bedankt voor de genomen moeite.

Mvg, Anton.

Da's nou jammer. Ik blijf erbij dat het aan de printer ligt. Wellicht moet je je dan maar behelpen met de eerdere "oplossing".

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan