rapport maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbul

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Ik heb een formulier waarin per klant bestellingen kunnen ingegeven worden. Nu wil ik op basis van de ingegeven bestelling facturen maken (rapport).
Mijn rapport baseer ik op een query waarin alle bestellingen staan samen met de gegevens van de klant enz.....

Op het rapport verschijnen alle artikels met de verkoopprijs zonder btw, btw-tarief, verkoopprijs met btw, aantal per artikels en totaal verkoopprijs met btw per artikel.
Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om mijn totalen op te tellen van al mijn artikels. Dus eigenlijk mijn totaal bedrag van de factuur....

Zal wel weeral iets stom zijn dat ik niet vind, maar graag een beetje hulp en heel erg bedankt daarvoor !!!

Of het stom is weet ik niet, maar het is wel simpel. In de voettekst van je details sectie kun je een tekstveld maken met de functie SOM. Dus een veld met =SOM([Verkoopprijs]), een veld met =SOM([Verkoopprijs_Incl]) etc.

Dacht inderdaad dat ik het daarnet had gevonden, nog even aan het uittesten en ik laat weten of het ok is.

Is allemaal gelukt, wel nogal veel prutswerk bij die rapporten. Bedankt om mij te helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan