rapport met laatste registraties uit meerdere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een database met registraties in meerdere tabellen die allemaal lokatie als gemeenschappelijk veld hebben.
Nu wil ik van iedere tabel de datum van de laatste registratie in een rapport opnemen per lokatie.
Ik heb kleine query's die deze laatste datum per tabel voor de opgenomen lokaties bevat. Niet elke tabel bevat overigens registraties van elke lokaties.

Als ik die data voor 1 lokatie wil opnemen loop ik tegen allerlei problemen op, vooral foutmeldingen dat bepaalde data (die wel degelijk in de query beschikbaar zijn) niet te vinden zijn of in het gunstigste geval, een gegeven dat bij opname van 2 tabellen nog wel getoond wordt ineens weg is als er een derde query wordt opgenomen.
Vreemd genoeg lukt het ook niet om in het rapport een veld de gegevens direct uit de query te laten halen, de formule gaat prima, er wordt alleen niets getoond in het rapport.

Hoe krijg ik die data van verschillende tabellen in 1 rapport?

Zonder voorbeeldje is dat lastig te zeggen. Ik vermoed dat je de koppeling tussen de tabellen in de verzamelquery niet goed hebt gelegd. Dat zouden in ieder geval Outer Joins moeten zijn om ook de records te laten zien zonder datum.

Er bleken inderdaad fout koppelingen te zijn die in het ontwerp van de query niet zichtbaar waren en die ook geen functie meer hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan