rapport met maar 1 record

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Beste mensen,

Ik heb gezocht en niet gevonden,

Op het moment als ik mijn formulier klanten sta (alle gegevens van deze klant staan hier) wil ik dmv van een rapport alleen de gegevens van de klant hebben die op het formulier vermeld staat.

Dus niet apart in mijn query aangeven om welke klant het gaat, maar dat het rapport het formulier volgt.

Is dit mogelijk(vast wel,alles kan in acces, maar ik weet het niet)??????

Bij voorbaat dank voor de hulp

gregor

Dit is zeker mogelijk. Je kan dit ofwel via een macro of via een filterquery. Ik gebruik atijd de query.

Maak een nieuwe query, en gebruik als basis de query die je gemaakt hebt voor je formulier. Klik op het sterreje en sleep dit naar de eerst kokom. Sleep nu je primary key naar de 2° kolom. Daar zet je bij criteria.
Forms!naam van uw formulier! primary key. Geef deze query een naam, bvb filter voor rapport.
Zie bijlage.

Bij uw knop voor afdrukken zet je

Dim stDocName As String

stDocName = "naam van uw rapport"
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewNormal, "Filter voor uw naam"

dat is het.

Bijlagen

• screenhunter_027.gif
    screenhunter_027.gif
    10,9 KB · Weergaven: 26
rapport

:( Beddankt voor je snelle reactie

Vanmorgen mee gestoeid, ik krijg het nog niet voor elkaar, komt denk ik door het volgende:

Mijn formulier is niet gebasseerd op een query maar direct op 1 tabel (dus als ik hem dan zo ingeef geeft ie een overzicht van de 1e record in mijn tabel), tevens heb ikeen subformulier die weer is gebasseerd op een 2e tabel (weer geen query) , de gegevens van deze tabel zijn gekoppeld aan tabel 1.

Nu wil ik dus een rapport wat de gegevens van die ene klant uit tabel 1 en gegevens uit tabel 2 weergeeft.

Ik ga nog ff stoeien!!

Bij voorbaat dank

gregor

Wat jij wilt gaat het makkelijkst als je een query maakt waarin al je gegevens voor je rapport voorkomen.
Als je dan je rapport baseert op die query kun je middels groeperingen je rapport op de juiste manier indelen. Dat gaat heel makkelijk met behulp van de rapport wizard.

rapport

bedankt voor de reactie

het is mij duidelijk dat je via een query en dan rapport wissard zo een goed gegroepeerd rapport kan maken.

Alleen bij een rapport krijg je dan al je klanten in het rapport vermeld, terwijl ik wil dat het rapport alleen de gegevens laat zien die op dat moment in het formulier vermeld staan , en niet dat ik eerst in mijn query moet gaan aangeven om welke klant het gaat.

Er gaan namelijk mensen mee werken die er echt geen verstand, dus het moet simpel en overzichtelijk zijn voor deze mensen dmv 1 druk op de knop de gegevens van die klant alleen die klant.

Dus het gaat mij erom hoe alleen 1 klant in een rapport zonder dat ik daarvoor in mijn query moet gaan veranderen.

Groet

gregor:cool:

Ik zit hiermee ook in de knop

2 tabellen met informatie

1 query waar de 2 tabellen volledig in staat met nog extra gegevens.

vervolgens een formulier gebasseerd op de query.

Dan een rapport gemaakt gebasseerd op deze query.

Als ik dan in mijn formulier een knop neerzet met afdrukvoorbeeld volgens rapport pakt die alle klanten ipv van alleen de geselecteerde klant.

berekening van jaarpremie

daar weet ik denk ik wel een oplossing voor: ik heb het ls volgt gedaan, ik heb een kopie van de originele query gemaakt en onder andere naam geplakt vervolgens in de criteria van de query (ontwerpweergave) bij id een expressie maken die verwijsd naar de id van het formulier wat nu actief is, bij mij ziet het er als volgt uit:
[Forms]![Klanten]![ID] deze staat bij mij in de kolom id van de tabel klanten, hij verwijst dus naar de huidige id van het geladen formulier .

Op deze query baseer je het rapport

volgens mij moet dit werken

Bij mijn eigen database zat de fout bij de waarde "Per jaar" deze kwam uit een keuzelijst met invoervak, de cel bevatte niet de waarde "Per jaar"maar de waarde "1"of "2" etc uit de tabel waaruit de keuzelijst de waarde vandaan haalde.

Ik hoop dat iemand dit snapt, want ik begin nu aan mezelf te twijfelen!!!!!!
Het werkt wel!!

groet gregor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan