Rapport met vier tabellen in vb 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

KenHas

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Hey

Ik ben nu al twee dagen bezig met een poging tot rapport en ik geraak er maar niet uit.

Ik heb dus vier tabellen, waarvan één hoofdtabel en drie tabellen die gerelateerd zijn aan de hoofdtabel.

In vb kan, volgens mijn opzoekingen, een rapport slechts gebaseerd zijn op één tabel in een dataset. En daar loopt het mis. Ik kan de tabel aanmaken via de dataset designer waar ik de query aan pas om de tabel te vullen. Hoewel, ikzelf pas eigenlijk niet aan. Ik moet gewoon de velden in de andere tabel selecteren en de query wordt automatisch gemaakt via query builder

Code:
SELECT     visum.visum_autonummer, visum.visum_omschrijving, Begunstigde.Begunstigde_Naam, Artikel.Artikel_Artikelnummer, 
                      VorigeBeslissingen.Vorig_Orgaan
FROM         (((visum INNER JOIN
                      Artikel ON visum.visum_autonummer = Artikel.Artikel_visumnummer) INNER JOIN
                      Begunstigde ON visum.visum_autonummer = Begunstigde.Begunstigde_autonummer) INNER JOIN
                      VorigeBeslissingen ON visum.visum_autonummer = VorigeBeslissingen.Vorig_Autonummer)

Ik denk dat er toch een fout zit in deze query. Als ik dan het rapport bekijk staat er soms gegevens dubbel.

voorbeeld:

Uit tabel 1 wil visum nummer 5
tabel 2 heeft drie records gekoppeld aan visum nummer 5
tabel 3 heeft één record gekoppeld aan visum nummer 5
tabel 4 heeft vier records gekoppeld aan visum nummer 5

Als ik het rapport bekijk, worden uit vijf gegevens uit tabel 2, tabel 3 en tabel 4 weergegeven. Van tabel 2 wordt dus 5 maal hetzelfde getoond terwijl het drie lijnen zouden moeten zijn. Uit tabel 3 wordt 5 hetzelfde getoond terwijl het één lijn zou moeten zijn. Tabel 4 wordt correct weergegeven.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de query, met die Inner Join maar ik vind niet wat.

Hopelijk kan iemand me helpen

Klopt de join tussen visum.visum_autonummer en Artikel.Artikel_visumnummer wel?

Moet deze niet liggen tussen visum.visum_visumnummer en artikel_visumnummer
of omgekeerd tussen visum.visum_autonummer en artikel.Artikel_autonummer als deze column tenminste bestaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan