Rapport of query genereren uit meerdere tabellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barre
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Barre

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Allen,

Ik kom er niet meer uit... Ik heb een vrij simpele database opgezet met 1 hoofdtabel met persoonsinfo en meerdere tabellen met informatie over werkervaring, scholing etc.. Alles netjes gelinkt aan elkaar en dat werkt prima. Probleem is echter dat als ik een query wil draaien (of het rapport daar weer van) met informatie van 1 persoon op meerdere gebieden (dus uit meerdere tabellen), dat ik dan een zeer groot aantal regels krijg in de de queryuitkomst. Ik wil graag alleen van de betreffende persoon de 4 items van de tabel "scholing" en de 4 items van de tabel "werkervaring" en de 4 items van tabel "cursus"zien. Als ik nu een query maak met de 4 genoemde tabellen krijg ik al meteen 120 regels, nog zonder dat ik verder filter dan de naam van de persoon...

Ik sta open voor tips, maar mijn kennis van VB en SQL is erg slecht....

Je moet in je query joins gebruiken = een koppeling leggen via de kolommen waarmee je een relatie legt tussen 2 tabellen.

Groet,

Tardis

Die snap ik even niet.... er is al een relatie in de tabellen, en die zie je ook in de ontwerpweergave. Moet ik dan nog een aparte relatie tussen de kolommen aanleggen?

Ik heb de bewuste database voor de duidelijkheid bijgevoegd. Van de enige medewerker die er in staat zou ik dus graag het bovengenoemde willen zien....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Barre,

heb even snel naar je toepassing gekeken.
Wat jij wilt kan niet met 1 query .
Je zult aparte overzichten moeten maken.

Handigste lijkt mij om een rapport te maken.
Daarin zet je alle persoonsgegevens.
In het rapport zet je subrapporten, eentje per specifiek overzicht (opleidingen, cusrussen, et cetera).

Groet,

Tardis

Tardis,

Bedankt voor de tip. Ik had dat al eens geprobeerd maar toen had ik een fout gemaakt in de query voor het hoofdrapport (zie ik nu) waardoor het in het geheel niet werkte. Na wat geconcentreerder opletten werkt het nu zoals ik wil.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan