rapport opslaan als pdf en de oude vervangen

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
hallo beste mensen
is het mogelijk om op een formulier een knop te maken om een rapport op te slaan als pdf en dan de oude versie van het rapport Met de zelfde naam wordt vervangen
bvd ronnie

Tuurlijk kan dat, maar ik snap eerlijk gezegd je vraag niet. Volgens mij wordt een bestaand rapport al automatisch overschreven.

oke maar komt bij mij met de vraag of ik het vervangen wil en ik moet elke keer de map opzoeken
wil het graag in 1 handeling doen

Laatst bewerkt:
Nou komen we ergens :). Ook dat is uiteraard geen enkel probleem. Je wilt dus in de procedure a) controleren of er al een (pdf)rapport is met die specifieke naam (waarom trouwens dezelfde naam gebruiken voor verschillende output?) en b) de gebruiker vragen of het bestand moet worden vervangen?

hij moet het opslaan als pdf
in een map in Dropbox
en daar de oude vervangen

Nou wordt het lastig; een Dropbox map die lokaal staat? Want dat zal nog wel lukken, maar een bestand naar een cloud map is een stuk ingewikkelder. Als dat al mogelijk is.

Weet ik niet; als je het rapport handmatig wél kan opslaan vanuit de rapportweergave, dan kan het geautomatiseerd worden. Maar het lijkt mij sterk dat je dat dus wél kan.

Dan zou je eens moeten kijken of je het pad kunt kopiëren. Want dat heb je dan nodig in de procedure.

Da's een lokale map, dus dan kun je daar je rapport in wegschrijven. Overigens heb je nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom je het rapport steeds wilt overschrijven :).

En nog een vraag: wat heb je zelf al geprobeerd aan code?

uitslagen voorronde veranderd elke week en dan kan de oude weg
ik ben een leek in formules

We hebben het hier niet over formules, maar programmeren. En als je dat niet wilt: je kunt heel simpel een macroknop maken waarmee je een bestand kunt opslaan als PDF. Je geeft dan de map en het formaat aan en Access slaat het voor je op. Kost geen enkele moeite om te maken en te gebruiken. Sterker nog: voor de tijd die je nodig hebt om het helemaal te programmeren en testen, kun je heel wat rapportjes exporteren :).

Laatst bewerkt:
Wat is nog moeilijker? Programmeren? Dat klopt, maar dat is de enige manier om het goed te automatiseren.

Maar ik heb even een voorbeeldje gemaakt, en dan krijg je een knop met in essentie maar één regel die wordt uitgevoerd. Dat ziet er dan zo uit:

Code:
Private Sub cmdRapportNaarBestand_Click()
On Error GoTo Err_cmdRapportNaarBestand_Click
Dim stDocName As String

stDocName = "MyReport"
    DoCmd.OutputTo acReport, stDocName, acFormatPDF, "C:\Users\Ronal\Dropbox\Rapport Voorronde\Voorronde.pdf"
    Exit Sub

Err_cmdRapportNaarBestand_Click:
    MsgBox Err.Description

End Sub
De knop heeft dus de naam cmdRapportNaarBestand gekregen. En uiteraard de naam van het rapport aanpassen. Daar staat nu "MyReport".

Terug
Bovenaan Onderaan