rapport opsplitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

royvdh65

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Kun je een rapport (dat in dit geval bestaat uit 1 pagina) ook opsplitsen in meerdere pagina's op basis van een veldwaarde?

dus ik heb zo'n soort rapport:

BU Nr Naam dimensiecode
01 234 piet 1234
01 235 henk 2345
01 265 Tom 2543
02 214 Jan 2678
02 216 pieter 2754
02 218 willem 2890

Hierbij moet iedere BU op een aparte pagina komen, in dit geval dus twee pagina's.

Laatst bewerkt:
Dat kan denk ik vrij simpel, door van het veld BU een Groepsveld te maken. In de Eigenschappen geef je dan aan dat je een nieuwe pagina wilt voor de groep.

Bedankt voor de snelle reactie;)
Wat jij zegt daar heb ik al naar gekeken, dus bij de eigenschappen van het hele form en bij de eigenschappen onder details waarin mijn kolommen staan. Alleen krijg ik bij de eigenschap 'nieuwe pagina' alleen een dropdownlijstje met als keuze: voor sectie, na sectie, voor en na sectie. Dit levert niet het gewenste resultaat op.

Heb je al een groepering op je veld gemaakt met de knop <Sorteren en Groeperen>? En dan ook voor je veld de optie <Groepskoptekst> op Ja zetten. Vervolgens bij de Eigenschappen van die Koptekst de optie <Nieuwe Pagina> instellen zoals je 'm hebben wilt.

Het is gelukt OctaFish, Hartelijk bedankt!
Zo moeilijk was het inderdaad niet.

Nog even een vraagje wat betreft de koptekst waarin ik mijn veldnaam heb staan. Hierbij kan ik bij nieuwe pagina kiezen tussen de verschillende secties, maar wat houden deze eigenlijk in? Want nu is het me wel gelukt maar zit er best wat ruimte tussen de regels, valt dit ook aan te passen?

Laatst bewerkt:
Er zijn verschillende instellingen, waar je mee kunt stoeien, zoals je al gezien hebt. Wat het beste werkt, hangt uiteraard van je rapport af. Ook in het venster <Groeperen en Sorteren kun je overigens nog aangeven hoe de gegevens per groep moeten worden getoond; je kunt bijvorobeeld aangeven dat je een volledige groep bij elkaar wilt houden, zodat alle codes op een eigen pagina (of meer uiteraard) worden gezet.
Met de Eigenschappen zul je niet zo snel een nieuwe pagina na de sectie zetten; je krijgt dan na het kopje gelijk een lege pagina. Vóór de sectie kan weer wel; daarmee zorg je er ook voor dat elke groep op een lege pagina begint. Ik hou zelf alle secties zo klein mogelijk, met name de Detailsectie, omdat je anders teveel witruimte krijgt. Maar het is eigenlijk een kwestie van uitproberen; wat doet een bepaalde aanpassing met de layout, en hoe ziet het er dan uit.... Proberen dus!

Oke ik zal er eens wat mee gaan spelen, bedankt in ieder geval;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan