Rapport - overzicht aantal per week

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raes

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Ik heb een tabel met volgende gegevens:
  • datum bestelling
  • datum productie
  • datum klaar
  • datum levering
  • datum plaatsing

Van deze gegevens zouik een rapport willen maken dat mij het aantal toont per week van elk van deze bovenstaande gegevens.

Het lukt mij wel om dat te realiseren voor bovenstaande gegevens appart, maar niet tesamen.

Wat zie ik over het hoofd?

Je moet een query maken die alle gegevens weergeeft.
Als je dat hebt gedaan koppel je je rapport daaraan en je krijgt de gegevens die je wilt zien.

Daar zit het probleem dus. Ik krijg mijn query niet zoals het zou moeten.
Ik heb in bijlage een zeer beknopte versie van de database gevoegd.
Er staan 2 tabellen en enkele querypogingen.

Iemand enig idee waar mijn gedachtengang de mist in gaat?

Bijlagen

Het lijkt erop dat Qry Evolutie en Qry Evolutie 1 samen het gewenste resultaat geven?
Als dat zo is, dan moet je alleen het type van het weeknummer hetzelfde maken en dan kan je in een andere query deze twee queries koppelen

Het probleem is dat ik mijn gegevens niet gekoppeld krijg zodat ik alle gegevens krijg.

Bijvoorbeeld:
Als er in 29 van 2007 geen bestelling is, dan krijg ik ook geen gegevens van de productie, levering, enz... van die week omdat mijn weekbepaling gebasserd is op de datums van de bestelling. Als ik mijn weekbepaling basseer op een andere datum dan kom ik opnieuw het zelfde probleem tegen vanaf het moment dat er geen datums van een bepaalde week zijn voor dat veld.

uitleggen is niet mijn sterkste kant dus ik hoop dat je begrijpt waar ik naar toe wil.

Als in "checklist productie" alle data staan, dan heb je de left en right join verkeerd om staan.
Je wilt "alle records uit checklist productie opnemenen alleen die records uit Cabine waarvoor de gekoppelde velden identiek zijn"
Pijltje omdraaien dus in je query design.

Ik heb dus van ggeen enkel veld de garantie dat er data in staan van alle weken en daar loop ik dus vast.
Voor ieder veld is het mogelijk dat er in een bepaalde week geen data zullen ingevuld worden.

Ik denk dat ik het zal oiplossen met een tabel waar ik alle weken in typ en nog een tabel waar ik alle jaren t.e.m. 2025 of zo zal typen en aan de hand daarvan in m'n query mijn weken zal genereren tot en met de datum van vandaag. en zo dan m'n totalen verkrijgen.

Ik was ervan uitgegaan dat in "Checklist productie" alle weeknummers staan. Als dat niet zo is dan krijg je inderdaad gaten. Dus als je in die tabel alle weeknummers opneemt dan gaat het weer goed. Ik zou alleen niet tot het jaar 2025 invoeren maar alleen wat je nodig hebt. Het maakt je tabel onnodig groot en je queries derhalve trager.

Ik zal het ietsje korter maken.
Ik probeer wel een beetje vooruitziend te zijn want als het dan verkeerd loopt in de toekomst heb ik onmiddellijk mijn collega's op mijn dak.

Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan