Rapport per ongeluk verwijdert? Hoe krijg ik het terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Hallo,

Ik heb per ongeluk in mijn database het verkeerde rapport verwijdert. Nu zit ik met de vraag van waar dit ergens zit. Ik vind het nergens meer terug. Zijn er mensen die mij kunnen helpen hierbij.

Dank bij voorbaat.

Is systeemherstel naar gisteren (of eergisteren) mogelijk een optie ?

Het probleem is dat het een windows 2000 versie is dat er op staat en hier wordt systeemherstel nog niet toegepast, enkel een backup functie, en het probleem is dat er nog nooit iets gebackupt geweest is.

ok, jammer. V.w.b. de locatie van het verdwenen rapport moet ik even passen, misschien een andere lezer..........

Als je geen back_up hebt van je database, vrees ik dat je een nieuw rapport zal moeten maken.

Helaas, als je het rapport hebt verwijderd, heb je nog een kans. Een stap terug. Het rapport wordt hierna volledig uit de db verwijderd.

Als je een db gaat aanpassen, moet je ervoor zorgen dat je steeds een goede versie backupt. Zodat je hieruit het rapport eventueel kan uit kopieren.

Jojam,

Kun je dat wat duidelijker uitleggen? Ik kan er niet echt iets van maken ;-)

Welke stappen bedoel je precies?

Grtz,

@ Beun,

Het rapport dat sjane verwijderd heeft is een onderdeel van een Acces bestand. Dit wordt dus niet in de prullenbak gezet, maar verwijderd van harde schijf. Dus ik vrees dat dit met uw prog. niet kan terug gehaald worden. Correct me if i'am wrong.

maar dit progam haal zelf file terug die je al uit de prullebak heb verwijdert ze kan het altijd proberen
niet geschoten is altijd mis

wim

Geplaatst door beun
maar dit progam haal zelf file terug die je al uit de prullebak heb verwijdert ze kan het altijd proberen
niet geschoten is altijd mis

wim

Ok, maar ik toch mijn twijfels omdat het rapport een onderdeel is van een Acces programma dat de topicstarter zel geschreven heeft. Acces waarschuuwt hiervoor. Eens verwijderd, altijd verwijderd. Maar topicstarter kan proberen en hopelijk lukt het ????

Een rapport in access wordt opgeslagen in de mdb file.
Als je dat rapport verwijderd dan krijgt het betreffende rapport een vlaggetje verwijderd in het mdb bestand.
Het rapport is dan niet meer zichtbaar binnen access.
Er bestaan tools die dit soort access componenten weer terug kunnen halen, maar die tools zijn complex in het gebruik en onbetaalbaar. Bij mijn weten zijn er ook geen freeware of shareware programma's die dit doen.
Een gekraakt versie van een dergelijk tool ben ik ook nog nooit tegen gekomen, en dan zou ik het hier zeker niet mogen melden.
Comprimeren van een access mdb bestand heeft tot gevolg dat de informatie die logisch al verwijderd is ook fysiek verwijderd wordt.

Ik ben bang dat je in een hoekje moet gaan uithuilen en daarna het rapport opnieuw moet maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan