rapport per pagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedemiddag,

Ik probeer het volgende te bewerkstelligen, maar het lukt mij helaas nog niet erg. Ook heb ik m.b.v. eerdere posts de oplossing nog niet weten te vinden, helaas. Ik heb geprobeerd met sorteren, groeperen en bij de eigenschappen te kijken. Ook heb ik de oplossing proberen te vinden met een subrapport, maar ook dat bied nog geen soelaas.

Ik wil graag 1 rapport creeren waarbij ik voor iedere Soortnaam eigenlijk een apart rapport wil:

Sectie Rapportkop
Titel [Soortnaam] LOGO

Sectie Details
(alle records behorende bij soortnaam)

-------------------------------- Nieuwe pagina

Sectie Rapportkop
Titel [Soortnaam] LOGO

Sectie Details
(alle records behorende bij soortnaam)

-------------------------------- Nieuwe pagina

etc.

Dus als er twee pagina's met records voor de Aap zijn, dan komt op de eerste pagina titel "Rapport voor Aap" met een logo. Vervolgens daaronder in de details sectie alle records. Maar op de tweede pagina loopt deze gewoon door, dus zonder titel. Vervolgens voor de Giraffe weer wel een titel.. en als deze dan maar een pagina vult met records dan komt er weer een nieuwe pagina met titel voor de Olifant.

Weten jullie hoe dit gaat?

Een groep maken waar je de categorie in plaatst dus de olifant ect.
Daaronder een detail sectie hier kan je alles plaats dat je wilt tonen voor de records voor de categorie.

Dan rechtermuisknop op detail sectie en dan de eigenschap aanzetten "bijeenhouden".
De categorie met zijn details worden dan bij eengehouden ! Of je moet aan het einde van de detailsectie een pagina einde invoegen !

Als het niet lukt post je database even, in 2003 format voor mede forum gebruikers. Dan proberen we nog maals te helpen. !

Gr

Bedankt voor je informatie. Ik heb nog wat pogingen gedaan, maar het lukt nog niet erg...

Zover als ik nu ben, heb ik een

- Report Header: met daarin de Categorienaam en Logo
- Page Header: met daarin de kolomtitels voor de details
- Categorienaam header: deze heb ik helemaal leeg en gesloten

Wat het probleem is dat ik nu alleen de Categorienaam krijg op de eerste pagina (omdat het de report header is), maar als ik deze objecten verplaats naar de Categorienaam header, dan krijg ik meerdere titels+logo op een pagina, waar er dus bij iedere nieuwe Categorienaam een nieuwe pagina moet worden aangemaakt.

Daarbij als ik deze objecten dus verplaats naar de Categorienaam header, dan komt de Page Header hier nog boven te staan, wat dus absoluut niet hoort, deze hoort er altijd onder....:confused:

Mogelijk dat het wat duidelijker is met deze extra gegevens.

Report header toont alleen boven de eerste pagina zoals je al zei. Dus je kan daar niet de categorie bijzetten dat sorteer hij hem helemaal niet.

Paginakoptekst heb je ook niet nodig of je moet boven elke pagina iets hetzelfde willen creëeren als een bedrijfslogo.

Koptekst ( categorie) Deze maak je aan door een groepering in te voegen.
Hieronder zet je de txtbox voor categorie.

Details.
Hier zet je de details horende bij een categorie. gelijk onder de details kan je een pagina eind invoegen.

Post even een stukje van je database, ik denk dat je gewoon een kleine fout maakt maar dat ken ik vanaf hier niet beoordelen.

Gr, !!

Groeperen moet op diersoort staan de eerste, ik weet niet of dit het geval was omdat je de achterliggende tabellen heb gewist.

Er staan nu koptekst(klantnaam) het moet zijn koptekst (diersoort)

Hi Ronald,

Nee dat klopt, ik heb het even voor het voorbeeld gemaakt. Maar inderdaad stond die koptekst al goed, dus hopelijk kunnen we nog andere dingen wijzigen om het gewenste resultaat te krijgen? Ik zit ook te denken, is er niet een manier om verschillende rapporten te combineren tot 1 rapport, dat is uiteindelijk wat er moet gebeuren toch?

Hallo Ronald,

Op zich kom ik hiermee wil in de goede richting met je tip, namelijk het gebruik van de groepkoptekst. Echter, dan stuit ik op twee andere 'problemen' voor mij, namelijk:

De paginakoptekst komt boven de groepskoptekst en deze moet er juist onder altijd, kan dit ook? Daarnaast geeft Access nu voor elk record in de details sectie een nieuwe pagina, wat natuurlijk ook niet klopt. In het 'originele' rapport wat ik had, zette Access gewoon alle records onder elkaar in de details sectie.

Zoals ik al zei, kom ik wel al iets dichterbij met je oplossing, bedankt hiervoor! Mogelijk kun je me nog suggesties geven, hoe ik deze twee punten bovengenoemd kan voorkomen?

Alvast bedankt weer,
scw:thumb:

Paginakoptekst is logisch dat hij er boven staat. Je zou hem moeten kopieren naar de detailsectie of de koptekst van de detail sectie. Ken je misschien ff posten hoever je nu bent ? Tijd geleden lastig boven halen :P

En als je toch een nieuw voorbeeldje neerzet, dan graag ook de tabel en query van het rapport erbij... Ik zat net even te kijken naar het vorige voorbeeld, maar daar ontbrak het e.e.a.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan